W krótkim czasie po raz trzeci Krosno otrzymało od rządu pieniądze na inwestycje drogowe. Przypomnijmy. Z pierwszej promesy na budowę nowej ulicy Sikorskiego w wysokości 30 mln zł ogłoszono już postępowanie przetargowe. Chodzi o odcinek od ciepłowni przy ulicy Sikorskiego do ulicy Dywizjonów 303, gdzie powstanie rondo. Pisaliśmy o tym tutaj.
Druga promesa od Państwa to połowa kosztów w wysokości 20 mln zł na budowę odcinka od centrum handlowego Vivo Krosno, przez wiadukt kolejowy, aż do skrzyżowania przy ciepłowni z ulicą Sikorskiego. Można o tym przeczytać tutaj.
W poniedziałek (30.05) dr Tomasz Soliński, zastępca prezydenta Krosna otrzymał w Rzeszowie czek z Programu Inwestycji Strategicznych w wysokości 30 mln zł. To 95% kosztów, jakie Miasto chce ponieść na budowę drogi przez nową strefę inwestycyjną na terenie byłego lotniska "Iwonicz"(na mapce powyżej zaznaczyliśmy ją w kolorze zielonym).
Za przyznane środki powstanie droga główna z drogami serwisowymi wokół strefy oraz dwa skrzyżowania - jedno na drodze krajowej, drugie w połowie strefy. W sumie 4 km dróg. Nowa inwestycja będzie przebiegać od ronda, które ma powstać na ulicy Dywizjonu 303, aż do skrzyżowania z drogą krajową nr 19 w okolicach stadionu w Pustynach.
W przyszłości ma to być też bezpośrednie połączenie z budowaną w tym rejonie drogą ekspresową S19. Łącznik skomunikuje Krosno z terenami inwestycyjnymi włączonymi do Miasta w 2021 roku.
- Zainteresowanie strefą jest, prowadzimy rozmowy z dużymi inwestorami. Z jednym są one dość zaawansowane, czekamy na ostateczną decyzję - mówi dr Tomasz Soliński i stwierdza, że dla Miasta najważniejsze są teraz kwestie planistyczne, uzbrojenie i skomunikowanie terenu. - Bez tego trudno mówić o jakimkolwiek inwestorze.
Miasto ma 9 miesięcy, żeby wyłonić wykonawcę i podpisać umowę na budowę łącznika. - W najbliższym czasie ta część Krosna będzie jednym wielkim placem budowy, który realizowany będzie przez 3 strategiczne inwestycje tworzące spójny układ komunikacyjny - puentuje zastępca prezydenta.
Miasto na wybudowanie drogi wybrało ofertę konsorcjum dwóch firm: Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych, obydwie firmy z Krosna. Cena jaką zaoferowali to 46,5 mln zł. W przetargu startowała jeszcze firma Strabag, która zaoferowała 74 mln zł. Miasto zamierzało przeznaczyć na tę inwestycję 31,5 mln zł.