Moda

"Żywe suknie" i "Anarchia - Sztuka" - wystawy w BWA

  • Wystawy w ramach "Spotkania Kobiet Pogranicza w odcieniu mody". Swoje prace zaprezentują Dorota Sadovska i Peter Kalmus.
  • 08 marca 2018 (czwartek) - 30 marca 2018 (piątek)
  • BWA (Krosno, ul. Kolejowa 1)
  • Wstęp wolny

Galeria BWA proponuje nową formę świętowania Międzynarodowego Dnia Kobiet. Wystawa jest wyborem z obszernego projektu, realizowanego przez Akademię Rovas w Koszycach i słowackie Stowarzyszenie Historyków Sztuki Nowoczesnej. Autorzy projektu zajmują się relacjami mody i sztuki, ich wzajemnymi wpływami, zarówno w koncepcjach pozytywnych, jak i krytycznych oraz możliwościami wielogatunkowych prezentacji.

Zamiarem jest inicjowanie współpracy projektantów i przedstawicieli sztuki współczesnej i nowych mediów ( zaangażowano głównie studentów koszyckich szkół artystycznych). Projekt służy szukaniu alternatyw w interpretacji mody i jej prezentacji w przestrzeniach wystawowych z użyciem techniki wideo, technologii komputerowych, instalacji, światła i dźwięku.

Dorota Sadovska "Żywe Suknie"
MAT.  organizatora

W krośnieńskiej Galerii BWA zaprezentuje się uznana artystka multimedialna
i równocześnie wydawczyni magazynu „SADO”, dystrybuowanego na Słowacji, w Austrii,
Czechach i Francji - Dorota Sadovská. Artystka zajmuje się przede wszystkim ludzkim
ciałem - w całości lub w częściach. Czasem w centrum jej twórczych zainteresowań jest
przypominanie niemodnych kreacji. Jej instalacja - Żywe sukienki/Vivid Dresses, podczas
której rosnąca sukienka z trawy wskazuje na naszą separację od przyrody - pokazuje też
upływ czasu i dewaluację dawnych wartości, a także wszechogarniającą sprzedaż
środowiska naturalnego lub tworzenie sensacji ze zjawisk naturalnych. Wizualizowanie
tych problemów ma na celu uświadomienie niszczycielskiej siły konsumpcji.

Peter Kalmus w "spodniach"
mat. organizatora

Kolejnym artystą, który przybędzie ze Słowacji jest autodydakta, anarchista sztuki
i niedoszły kandydat na prezydenta państwa Peter Kalmus. W kręgu jego twórczych
zainteresowań są „złote” lata sześćdziesiąte. Szalone, fantastyczne stroje, które nosi
podczas wernisaży czy performance’ów, są zarówno reakcją na rockowe symbole, takie
jak The Kiss, Gary Glitter, albo Elton John, ale także apokaliptycznymi wizjami naszej
cywilizacji w stylu Mad Maxa czy Blade Runnera, jak również kpiną z szaleństwa
konsumpcyjnego i wszechogarniającej dominacji rzeczy.

Kuratorami projektu są Miloslava Hriadelová i Miro Procházka.

WIĘCEJ INFORMACJI