Sztuka

"Przeistaczanie" - wystawa w RCKP [WERNISAŻ: 16.12]

  • Prace Agnieszki Mołocznik.
  • 16 grudnia 2024 (poniedziałek) - 31 stycznia 2025 (piątek)
  • RCKP (Krosno, ul. Kolejowa 1)
  • Wstęp wolny

Regionalne Centrum Kultur Pogranicza w Krośnie zaprasza na wystawę "Przeistaczanie" autorstwa młodej artystki - Agnieszki Mołocznik. Wernisaż wystawy odbędzie się 16 grudnia (poniedziałek) o godz. 17:00.

Prace Agnieszki Mołocznik, inspirowane otaczającą rzeczywistością i osobistymi emocjami, podejmują tematykę rozpadu, transformacji i niestałości fizycznego świata. Artystka stara się uchwycić proces przeistaczania bytów - z obecnych w nieistniejące, męskich w kobiece, podmiotowych w przedmiotowe. Jej obrazy stanowią refleksję nad śmiercią i przemijalnością, które fascynują ją również w kontekście zawodowym. Wystawa zaprasza do kontemplacji nieuchronnych procesów zachodzących w naturze i ludzkim doświadczeniu.

Agnieszka Mołocznik

Agnieszka Mołocznik

Urodzona w 1998 roku w Sanoku. Od 2017 studiowała w Instytucie Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Rzeszowskim. W 2020 roku obroniła licencjacką pracę dyplomową pod tytułem „Wzgórze” - animację poklatkową realizowaną w pracowni Form Projektowych i Multimedialnych. W 2022 roku obroniła magisterską pracę dyplomową „Opuszczone - obecne”, która powstała w Pracowni Malarskiej, w Instytucie Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Rzeszowskim. Została wyróżniona w XIV edycji konkursu Nagrody im. Jerzego Panka za Najlepszy Dyplom Instytutu Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Brała udział w wystawach: „Morskie refleksje i aktywność ludzi morza” w Filharmonii Kaszubskiej, „Formowanie 3” w Janowskim Ośrodku Kultury, „Mała Forma 2022” w Galerii r_z w Rzeszowie oraz autorskiej wystawie „Widma rozpadu” w Centrum Aktywności Młodzieży w Krośnie. Interesuje się głównie tradycyjnymi formami plastycznymi, takimi jak malarstwo i rysunek. Do tworzenia czerpie inspiracje z najbliższego otoczenia, przetwarzając je wedle emocji.

Prezentowane na wystawie prace oscylują wokół tematyki rozpadu, bólu i śmierci. Malarka kontempluje niestałość fizycznego świata, a obrazy są próbą opisania płynnej granicy przeistaczania się bytów z obecnych w nieistniejące, podmiotowe w przedmiotowe, męskie w kobiece. Fascynację umierającymi tkankami artystka realizuje również zawodowo, stawiając pierwsze kroki w branży pogrzebowej.

RCKP
WIĘCEJ INFORMACJI