Wernisaż wystawy odbędzie się 15 czerwca (piątek) w sali wystaw czasowych.
Dr Agnieszka Leśniak-Banasiak (ur. 1978) jest absolwentką Wydziału Ceramiki i Szkła Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu, w latach 2002-2003 była również studentką Academiia di Belle Arti w Mediolanie, od 2006 roku pracuje w Katedrze Szkła na Wydziale Ceramiki i Szkła, gdzie w 2016 roku obroniła doktorat w dziedzinie sztuk plastycznych w dyscyplinie sztuk projektowych, była również kierownikiem Katedry Szkła.
Na macierzystej uczelni współtworzy program edukacyjny oraz prowadzi projekty badawcze w zakresie szkła użytkowego i artystycznego. W latach 2004-2008 współpracowała jako projektant z Hutą Szkła KHS Krosno S.A, Hutą Szkła Violetta w Stroniu Śląskim, Hutą Szkła Makora w Krośnie oraz z Villa Glass Studio w Krośnie.
Ma na koncie kilkadziesiąt wdrożonych projektów szkła użytkowego i dekoracyjnego. Jest laureatką I nagrody w konkursie „Piękne Szkło” zorganizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego w 2005, laureatką nagrody Prodeco 2007 w kategorii nakrycie stołowe za wazony Ethnic (polska edycja Elle Decoration), laureatką Złotego Medalu na Międzynarodowych Targach Craft and Design w Monachium w Kategorii Meister der Moderne w Niemczech w 2014. Uczestniczyła w licznych sympozjach, plenerach, targach sztuki i designu oraz wystawach w Polsce i za granicą. Realizuje krótkie serie projektów użytkowych oraz obiekty artystyczne.
O pracach, które pokazuje krośnieńska wystawa, artystka mówi: - Forma geometryczna niesie ze sobą ładunek emocjonalny równy jedynie sile materiału - surowej, zimnej materii pochodzącej z geologicznego pokładu. Tak stają się moje rzeźby szklane. Poprzez połączenie Geo-Metrii, „Geo” czyli geologiczna materia szkła oraz „Metria” czyli matematyczna analiza mojego umysłu - projekcja nowej formy w przestrzeni.
W moich działaniach forma dzieła jest rozwiązaniem geometrycznym, dobieram poszczególne elementy na zasadach kontrastu czerni i bieli, matu i połysku oraz transparentności . Podkreśleniem tych przeciwieństw jest wprowadzenie rytmów podziałów we wnętrzu obiektu. Każda linia zarysowuje nową przestrzeń we wnętrzu materii. Rytm podkreśla ustalony porządek, czasem jest przeciwwagą i kontrapunktem innym razem wypełnia pustkę.
Wystawa czynna do połowy września.