Obecne ceny biletów obowiązują od maja 2002 r. Od tego czasu koszty funkcjonowania MKS wzrosły dość znacznie, głównie ze względu na galopujące ceny paliw. - Cena oleju napędowego od maja 2002 r. wzrosła z 2,09 zł/l do obecnej 2,81 zł/l netto czyli o ponad 34% - przekonują szefowie MKS Sp. z o.o.
Spółka zaproponowała więc podwyższenie cen:
- jednorazowych biletów normalnych o 20 groszy - z 1,60 do 1,80 zł,
- jednorazowych biletów ulgowych dla młodzieży szkolnej o 10 groszy - z 1 do 1,10 zł,
- jednorazowych biletów ulgowych dla kombatantów, emerytów i rencistów o 10 groszy - z 80 do 90 groszy,
- biletów dziennych (ważnych w granicach miasta od chwili skasowania do końca dnia) - z 6 do 7 zł,
- przesiadkowych biletów miejskich (ważnych przez 1,5 godziny) - normalnych z 2,80 zł do 3,00 zł, ulgowych z 1,40 do 1,50 zł,
- biletów miesięcznych w granicach miasta - z 50 do 54 zł (nie wzrosną natomiast ceny biletów miesięcznych na dwie linie miejskie i całe miasto - ich ceny nadal wynosić będą odpowiednio 60 i 70 zł).
Propozycje te zaakceptowała Rada Miasta (31.05). Radni przyznali rację władzom Spółki i przegłosowali podwyżki cen biletów.
Jest też dobra wiadomość. Jeśli ktoś często jeździ MKS-ami, może zakupić nowy rodzaj biletu - tzw. "dziesiątkę". Bilet dziesięcioprzejazdowy będzie kosztował tyle co 10 biletów jednorazowych obecnie, czyli 16 zł. Również cena ulgowej "dziesiątki" będzie wynosiła równowartość obecnych 10 biletów ulgowych.
Jak działał będzie taki bilet? Będzie miał 10 odrywanych odcinków. W autobusie trzeba będzie skasować ostatni odcinek. Po zakończeniu jazdy wystarczy go oderwać i wyrzucić. W ten sposób bilet z odcinkami będzie można wykorzystać 10 razy.
MKS Sp. z o. o. zapowiada, że wzrost cen biletów zostanie zrekompensowany zakupami i remontami autobusów.