"Moja zdrowa rodzina" to pilotażowy projekt Komisji Europejskiej. Jego głównym celem jest promowanie spożycia świeżych warzyw i owoców, przede wszystkim wśród dzieci, kobiet w ciąży oraz osób starszych.
Kampania ma objąć swoim zasięgiem 9 tys. gospodarstw domowych na terenie Polski i Węgier. W Polsce realizowana będzie w województwie kujawsko-pomorskim oraz na Podkarpaciu (po 2250 rodzin).
- Kampania adresowana jest do rodzin, w których są osoby powyżej 65 roku życia, dzieci w wieku 10-15 lat lub kobiety w ciąży albo wychowujące dziecko do 1 roku życia - informuje Sylwia Mazur, koordynatorka akcji na Podkarpaciu.
Projekt zakłada, że w okresie od września 2014 do listopada 2015 (z dwumiesięczną przerwą wakacyjną) każda rodzina, która weźmie udział w kampanii, otrzyma co miesiąc ok. 2 kg owoców i warzyw. Za każdym razem rozdawanych będzie po jednym ich gatunku. W pierwszej paczce, która trafi do uczestników w ostatnim tygodniu września, znajdą się pomidory oraz winogrona.
Do paczek dołączona będzie książeczka z przepisami podpowiadającymi w jaki sposób można przyrządzić otrzymywane owoce i warzywa. Przepisy przygotowała Magda Gessler, która włączyła się w kampanię w roli ambasadorki.
Paczki będzie można odbierać w wybranych punktach (ośrodki zdrowia, szkoły, domy kultury), znajdujących się na terenie największych miast Podkarpacia. Jeden z takich punktów ma zostać zorganizowany w Krośnie.
Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne. Rejestracji dokonać można poprzez formularz dostępny na stronie kampanii (www.mojazdrowarodzina.pl) lub telefonicznie pod numerem 17 866 01 08 (w godz. 16:00-20:00).
Podczas rejestracji zbierane będą informacje o uczestnikach, pozwalające określić, jaki jest ich stosunek do spożycia warzyw i owoców. Dane te porównane zostaną z informacjami, które przedstawiciele Komisji Europejskiej zbierać będą od uczestników po zakończeniu akcji, w celu sprawdzenia jak w ciągu roku zmieniły się ich zwyczaje żywieniowe.
Sylwia Mazur zachęca do udział w kampanii: - Kampania będzie dobrą okazją do przyglądnięcia się jak wyglądają nasze zwyczaje żywieniowe oraz do ewentualnej ich zmiany. Wspierać będzie ona także lokalnych producentów warzyw i owoców, bo każda paczka pochodzić będzie właśnie od nich.