Najlepszy wariant to 5, lub 6 z tym, że na wysokości Rymanowa w kierunku Beska powinien się łączyć z wariantem 1, przy takich drogach chodzi o skrócenie drogi, czasu przejazdu i kilometrów.
Co do planów Jasła, pierwsze słyszę, ale też powinno być skomunikowane z drogą S19, pewnie by chciały to uczynić też inne miasta leżące przy DK 28 i w jej pobliżu, Gorlice, Nowy Sącz. Z drugiej strony S19 jest słabo zaprojektowana, za dużo zakrętów. Przez co kilometraż tej drogi się wydłuża. Można to było dużo lepiej zrobić.
Z zamieszczonego planu sytuacyjnego nic nie wiem ponieważ nie da się powiększyć. Jedno jest pewne, Krosno nie ma obwodnicy, ale jak ją zrobić? Kłaniają się lata siedemdziesiąte XX w. Wtedy chciano wyprowadzić ruch tranzytowy z Krosna budując 4-pasmową jezdnie z Warzyc /od istniejącego kawałka takiej drogi z Jasła/ pomiędzy Jaszczwią Potokiem a Jedliczem, Lotniskiem a Szczepańcową do Miejsca Piastowego do drogi 19.
W latach dziewięćdziesiątych ten pas drogowy zaczęto zabudowywać. Próbowałem interweniować u byłego posła Stanisława Piotrowicza, u posła Piotra Babinetza, prezydenta Piotra Przytockiego -zbywano mnie obietnicami, traktując jak człowieka niespełna rozumu. W tej chwili trzeba by wyburzyć dziesiątki a może setki domów, nie mówiąc o planach jasielskich ze Skołyszyna.
Dla prezydenta Przytockiego była ważniejsza zamiana lotniska na ogródek Jordanowski dla dorosłych niż rozbudowa miasta i stworzenie lotniska pasażerskiego przynajmniej w komunikacji krajowej.
Od piętnastu lat mówi się o budowie ronda u zbiegu ulic Piłsudskiego, Krkowskiej, łukasiewicza, Lewakowskiego. Tak się złożyło, że dzisiaj rozmawiałem przypadkowo na ten temat z mieszkańcami. Zgodnie stwierdzili, że takie rondo jest bezwzględnie potrzebne. O żadnej ankiecie nie słyszeli. Właśnie dzisiaj przechodziłem przez krzyżówkę Lewakowskiego, Milczarskiego i płakać się chce. Jest miejsce na rondo, przez środek niewykorzystanego terenu, piesi zrobili ścieżkę a drogowcy na centymetry poszerzyli rozjazd układając przy krawężniku kostke. Ciekawy jestem kto jest właścicielem firmy produkującej kostke i kto ją układa. Wygląda mi to na zmowę, bo kostka nie zdaje egzaminu w chodnikach. Duże miasta dawno to zrozumiały i z niej zrezygnowały. To widać gołym okiem, nie zapominając o tych co mają odciski na śródstopiu bo UE zabroniła stosować jednego ze składników na najbardziej skuteczny lek.
Skoro mowa o komunikacji to nie zapominajmy o łącznicy kolejowej z Krosna Turaszówki prosto przez Ustrobną do Wojaszówki i Rzeszowa bez tuneli, a nie z Jedlicza Męcinki przez Szebnie z tunelami.
Biorąc pod uwagę, że rządzi pisowska sekta to krosno raczej nie będzie brane pod uwagę, Miejsce Piastowe tak.
Wg mnie najlepszy wariant to 4 załatwia sprawę likwidacji ruchu w innych miejscowościach i leży blisko nich.
Krosno powinno dążyć do wyprowadzenia ruchu poza miasto, bo obwodnica Krosna to tylko nazwa. Dlatego należało by dołączyć do propozycji Jasła o przebudowę drogi 28 od Skołyszyna do nowo budowanego węzła S-19Miejsce Piastowe przez Długie, Świerzową co ma sens z połączeniem i rozbudową Rafinerii Jedlicze. Przecież wzmożony ruch pojazdów ciężarowych w mieście to koszmar dla wielu mieszkańców.
To ma być obwodnica Miejsca Piastowego, więc pomysły Przytockiego i Solińskiego można sobie wsadzić w ... (tam gdzie kończą się plecy). Lepiej niech połataja dziury na krośnieńskich ulicach, bo przypominaja bardziej wertepy w Zapyziałej Wólce niż miejskie arterie.