Przypomnijmy. Z bezobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich rozlokowanych w siedmiu różnych częściach miasta można było korzystać od połowy czerwca tego roku. Wystarczyło posiadać aktywne konto w specjalnie do tego przeznaczonej aplikacji Rental Bike.
Do dyspozycji krośnian były rowery tradycyjne i elektryczne. Od sierpnia oferta poszerzyła się o rowery 4. generacji z wbudowanym nadajnikiem GPS, które można było zostawić w wybranych miejscach na terenie miasta poza istniejącymi już stacjami rowerowymi.
Opłata wstępna potrzebna do zarejestrowania w systemie wynosiła 29 zł. To od niej było odejmowana opłata za wypożyczenie roweru: standardowy - 10 groszy za minutę, elektryczny - 49 groszy za minutę.
W czasie trwania projektu do systemu zarejestrowało się około 400 użytkowników. Łącznie dokonali oni ponad 1300 wypożyczeń. Zainteresowanie mieszkańców okazało się jednak niewystarczające do realizacji założonego planu i jego przedłużenia.
Firma Arkus&Romet wypowiedziała więc umowę na udostępnienie rowerów miejskich z dniem 1 listopada br., dwa miesiące przed planowanym zakończeniem projektu. - Program pilotażowy miał swoje ramy czasowe, a jego czas był zaplanowany w zależności od stopnia zainteresowania mieszkańców – tłumaczy Agnieszka Starzyk z firmy Arkus&Romet. - Dzięki przeprowadzonemu pilotażowi tego projektu uzyskaliśmy wiele cennych dla nas informacji.
Nie wiadomo, ile Arkus&Romet kosztowała realizacja projektu. Firma zasłania się tajemnicą handlową. Magistrat za jego realizację zapłacił ponad 40 tys zł.
- Będziemy występować z zapytaniem do operatorów prowadzących projekty związane z rowerem miejskim. Po otrzymaniu ofert i analizie budżetu miasta zostanie rozważona możliwość kontynuowania projektu – mówi Grzegorz Półchłopek, naczelnik Wydziału Kultury i Sportu UM Krosna.
Agnieszka Starzyk zapewnia, że firma Arkus&Romet jest otwarta na dalszą współpracę z krośnieńskim magistratem, ale na zasadzie sprzedaży systemu lub jego dzierżawy.
Osobom, które korzystały z wypożyczalni i systemu Krosno Rental Bike, zostaną zwrócone przedpłaty na rachunek bankowy. Klient musi tylko po otrzymaniu informacji od operatora podać w terminie 14 dni numer rachunku, na który zostaną wpłacone pieniądze.