Kursy linii „12” rozpoczną się na Placu Monte Cassino (dawnym Rondzie). Następnie pojadą przez Dworzec, ul. Tysiąclecia, Turaszówkę (al. Jana Pawła II i ul. Rzeszowska), Ustrobną, Bratkówkę, Wojkówkę, Łączki Jagiellońskie do Łęk Strzyżowskich. W drodze powrotnej, zamiast ulic Staszica i Legionów, obsłużą przystanki „Podwale” i „Grodzka Kino”.
Rozkład jazdy nowej linii (do pobrania tutaj) jest dość skromny, gdyż zaplanowano jedynie osiem połączeń w dni robocze, po cztery w każdym kierunku. Pierwszy autobus wyruszy o godz. 5.47, a ostatni zakończy bieg zaraz po godz. 16. Początkowo zakładano kursowanie aż do godz. 22.
-Tak, jak wiele miast w Polsce prowadzących komunikację miejską, borykamy się z pozyskaniem kierowców. Dlatego startujemy z tak okrojonym rozkładem jazdy – tłumaczy Grzegorz Sas z MKS Krosno, dodając, że w przyszłości może pojawić się więcej autobusów.
Trasa „dwunastki” przez Ustrobną jest tymczasowa, ponieważ na czas remontu zamknięty będzie most na ul. Sportowej w Odrzykoniu, a to właśnie tamtędy linia ma docelowo kursować. Z tego samego powodu MKS wprowadza objazd na linii „5” docierającej do Odrzykonia, która od 15 października również pojedzie przez Ustrobną.
Linia „12” to kolejne połączenie Krosna z gminą Wojaszówka. Rok temu, prócz „piątki”, ruszyły „23” do Przybówki oraz „3” do Odrzykonia-Głębokiego i Podzamcza. Powstały w ramach projektu „Rozwój transportu niskoemisyjnego na obszarze Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno” dofinansowanego z Unii Europejskiej.
Kilka dni temu uruchomiono też świetlne tablice z rozkładem jazdy na wybranych przystankach w Krośnie, m.in. „Krakowska Cmentarz”, „Podwale” i „Legionów”. Informują one o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu, mogącym różnić się od rozkładowego np. za sprawą korków.