Wystąpią:
Słowo: Małgorzata Busz-Perkins
Zofia Folta-Jabłońska
Profesjonalne kształcenie głosu rozpoczęła po maturze w Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie, w klasie prof. Erazmy Janowicz-Kopaczyńskiej, byłej primadonny Opery Lwowskiej, która uchodziła za jedną z najlepszych pedagogów sztuki wokalnej. W tym czasie występowała jako solistka ze szkolnym Zespołem Muzyki Dawnej, również za granicą, w Wiedniu i Linzu. Po dyplomie z wyróżnieniem otrzymała od Dyrektora Kazimierza Korda, jednego z najwybitniejszych dyrygentów polskich, angaż solistki w Operze Krakowskiej.
Zadebiutowała w premierze opery Borys Godunowów w roli Fiodora. W ciągu 35 lat kariery artystycznej występowała w kilkudziesięciu premierach, między innymi w rolach: księżniczki Eboli (Don Carlos G. Verdiego), Jadwigi (Straszny Dwór S. Moniuszki), Suzuki (Madam Butterfly G. Pucciniego), Cherubina (Wesele Figara W. A. Mozarta), Carmen (Carmen G. Bizeta), Olgi (Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego) oraz w roli Cześnikowej (Straszny Dwór S. Moniuszki). Występowała również w roli tytułowej Carmen w Teatrze Wielkim w Łodzi i w Teatrze Wielkim w Warszawie. Brała udział w koncertach organizowanych przez Filharmonię Krakowską i Filharmonię Kielecką.
Związek Artystów Scen Polskich za wybitne osiągnięcia w sztuce wokalno-aktorskiej na scenach teatrów operowych i za całokształt pracy artystycznej uhonorował Zofię Foltę-Jabłońską najwyższą nagrodą – statuetką ARIONA. Artystka została również odznaczona: Krzyżem Zasługi, Złotą Odznaką „Za pracę Społeczną dla Miasta Krakowa” oraz „Zasłużony Działacz Kultury”. W 2019 roku otrzymała Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Katarzyna Leśniak-Skóra
Ukończyła studia w klasie fortepianu w Akademii Muzycznej w Łodzi, a także w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Pracuje w Zespole Szkół Muzycznych w Tarnowie jako nauczyciel gry na fortepianie. Jej uczniowie są laureatami licznych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. W swej pracy pedagogicznej wielokrotnie była nagradzana za wyróżniające przygotowanie uczniów. Aktywnie koncertuje w regionie, jak i poza nim.
Katarzyna Plewniak
Jest uczennicą śpiewu solowego u dr Alicji Płonki w Szkole Muzycznej II stopnia w Tarnowie, a z zawodu jest pielęgniarką. Od wielu lat współpracuje z Towarzystwem Muzyczno-Śpiewaczym w Dębicy, wystawiającym opery i w związku z tym, co roku 3 maja, pielęgniarski kitel zamienia w barwny kostium, wcielając się w role bohaterów najbardziej znanych oper. Między innymi zaśpiewała takie partie solowe, jak: Zofii w Halce, Jadwigi w Strasznym dworze oraz Jawnuty w Jawnucie S. Moniuszki, Doroty w Krakowiakach i Góralach J. Stefaniego i J. Bogusławskiego, tytułową rolę w operze G. Bizeta Carmen, a także partie Flory Bervoix w Traviacie G. Verdiego oraz Gianetty w Napoju miłosnym G. Donizettiego. Wcielała się również w role męskie, takie jak: Cherubin w Weselu Figara W.A. Mozarta oraz książę Gigi Orlowsky w Zemście Nietoperza Johanna Straussa. Wzięła również udział w musicalu Tych miasteczek nie ma już opartym na musicalu Skrzypek na dachu, gdzie zagrała partię Cajtel. Od kilku lat śpiewa na koncertach inauguracyjnych Międzynarodowego Festiwalu Chórów im. Kazimierza Fobera GAUDE CANTEM w Bielsku Białej. Często koncertuje, nieustannie wzbogacając repertuar wokalny.
Marlena Rygiel
Ukończyła Społeczną Szkołę Muzyczną II stopnia w Krośnie w klasie śpiewu Krzysztofa Zajdla, była uczennicą prof. Arsena Shkurhana. Obecnie jest studentką Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na II roku wydziału wokalno-aktorskiego w klasie śpiewu, cenionej polskiej śpiewaczki operowej prof. dr hab. Urszuli Kryger oraz dr Anny Wereckiej-Gryć. Na swoim koncie ma wiele nagród w konkursach muzycznych wojewódzkich i ogólnopolskich, między innymi jest to GRAND PRIX wojewódzkiego festiwalu piosenki czy III miejsce ogólnopolskiego konkursu pod nazwą „Piosenka w meloniku”.
Program: