Muzyka

Smyczki na Wojciechu - koncert w kościele św. Wojciecha

  • star_border
    Wystąpią serbscy muzycy: Marko Miletic i Mihailo Zurkovic.
  • schedule
    13 lipca 2018 (piątek), godz. 19:00
  • location_on
    Kościół św. Wojciecha, (Krosno, ul. Korczyńska 18a, wjazd od ul. św. Wojciecha)
  • note
    Wstęp wolny

Drugie wydarzenie artystyczne w ramach cyklu letnich koncertów kameralnych „Smyczki na Wojciechu”. Swój ekspresyjny repertuar zaprezentują muzycy serbscy: Marco Miletic (wiolonczela) i Mihailo Zurkovic (fortepian).

Program:

Robert Schumann: Fantasiestücke (utwory fantastyczne) na wiolonczelę i fortepian op. 73
I. Zart und mit Ausdruck (Tender and with expression)
II. Lebhaft, leicht (Lively, light)
III. Rasch und mit Feuer (Quick and with fire)

Miloje Milojevic: Legende de Yephimia (Legendao Jefimija)
Claude Debussy: Sonata na wiolonczelę i fortepian d-moll
I. Prologue: Lent, sostenuto e molto risoluto
II. Sérénade: Modérément animé
III. Final: Animé, léger et nerveux
Max Bruch: Kol Nidrei na wiolonczelę i fortepian op. 47

David Popper: Rapsodia węgierska op. 68

Plakat wydarzenia
RCKP

Marko Miletic

Wiolonczelista, studia licencjackie i magisterskie ukończył na Akademii Sztuk Pięknych w Nowym Sadzie, w klasie profesora Imre Kalmana, zdobył dyplom Szkoły Muzycznej Uniwersytetu Columbus w USA, w klasie profesor Wendy Werner, jednej z najznakomitszych wiolonczelistek swojego pokolenia. Podczas studiów zdobywał nagrody w konkursach oraz biorąc udział w festiwalach zarówno jako solista, ale również członek składów kameralnych. Uczęszczał na kursy mistrzowskie, prowadzone przez sławnych solistów instrumentu, między innymi Arto Noras (Finlandia), Ivan Kucer (Ukraina), Orfeo Mandoci (Austria), Dmitry Levin (Niemcy) Mark Kosower (USA), Mark Copey (Francja), Alexander Kobrin (Rosja / USA), Sergio Schwartz (USA).

Kariera koncertowa artysty rozwijała się w zakresie solowym oraz w składach kameralnych, był pierwszym wiolonczelistą licznych orkiestr, koncertujących w kraju oraz Austrii, Francji, na Węgrzech, Słowenii, w USA, Chorwacji, Czarnogórze, Chinach, Belgii i Norwegii.

Jako solista koncertował ze światowej sławy orkiestrami, tj. Orkiestrą Smyczkową św. Jerzego, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Sztuk Pięknych w Nowym Sadzie, Orkiestrą Symfoniczną Voivodina, Orkiestrą Kameralną Suborica, „Camerata Academica” w Nowym Sadzie. Pełni również rolę dyrektora artystycznego. „Camerata Academica” współtworzyła projekty koncertowe z wieloma artystami. Koncertował ze znakomitymi solistami: Wendy Warner, Alexandrem Kobrinem, Stefanem Milenkovichem, Gerardem Causse, Sergio Schwartzem. Jego wirtuozeria była uzupełnieniem licznych składów kameralnych, a od 2013 jest członkiem trio „Valmaro” z pianistą Valentinem Nenashevem i skrzypkiem Robertem Lakatosem.

Marko Miletic
MAt.  organizatorów

Marko Miletic był pierwszym wiolonczelistą w orkiestrach na całym świecie: Orkiestrze Symfonicznej „La Grange”(USA), Orkiestrze Symfonicznej Vojvodina (Serbia), Orkiestrze Kameralnej Zebeljan i wielu innych, koncertując w Niemczech, Belgii, Czarnogórze, Słowenii, Bośni, Serbii oraz USA. Obecnie artysta wykorzystuje swój talent w pracy pedagogicznej, prowadząc liczne kursy mistrzowskie w Serbii, Niemczech, USA. Uczniowie prowadzonych przez artystę kursów mistrzowskich są laureatami nagród w międzynarodowych konkursach muzycznych.

Założył Orkiestrę Symfoniczną „2021” w Nowym Sadzie. Orkiestra skupia najlepszych muzyków z Vojvodiny i została powołana do życia specjalnie z okazji kampanii „Europejska Stolica Kultury”. Marko Miletic jest uznawany za lidera wydarzeń związanych z muzyką klasyczną w swoim mieście oraz szerzej w całym regionie. Wspiera młode talenty, stwarzając możliwości do spróbowania sił w orkiestrach, które sam prowadzi. Zakłada również orkiestry złożone wyłącznie z bardzo młodych muzyków.

Mihajlo Zurkovic

Urodził się w 1978 roku w Somborze w Serbii, gdzie rozpoczął naukę gry na fortepianie. W wieku 14 lat otrzymał specjalne stypendium dla wybitnych młodych talentów, w ramach którego został studentem Akademii Sztuk Pięknych w Nowym Sadzie w klasie Jokuthon Mihailović, u której studiował do czasu otrzymania tytułu magistra. Obecnie Zurkovic jest uczestnikiem studiów doktoranckich na Wydziale Sztuki Muzycznej w Belgradzie, które realizuje pod okiem Jokuthon Mihailović. Jest również zatrudniony na stanowisku docenta w Akademii Sztuk Pięknych w Nowym Sadzie.

Zdobył wiele nagród na konkursach krajowych i międzynarodowych, wśród których warto wymienić: I nagroda na Międzynarodowym Konkursie „Petar Konjovic” (Belgrad, 1995), I nagroda na Europejskim Konkursie Pianistycznym (Moncalieri - Włochy, 1995), III nagroda na Międzynarodowym Konkursie im. F. Chopina (Nowy Sad, 1997), Finalista Konkursu Dinu Lipattiego (Bukareszt - Rumunia, 2002), I nagroda na Międzynarodowym Forum (Kijów - Ukraina, 2009).

Mihajlo Zurkovic
Mat. organizatorów

Po raz pierwszy z recitalem solowym wystąpił w wieku 12 lat. Od tego czasu prezentował się ponad 300 razy podczas recitali, koncertów muzyki kameralnej oraz jako solista z orkiestrą. Jego podróże artystyczne zaprowadziły go do wielu krajów europejskich (Włochy, Francja, Rumunia, Węgry, Rosja, Niemcy, Hiszpania, Słowenia, Chorwacja, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina, Serbia, Macedonia), Japonii i USA.

W grudniu 2009 roku wystąpił z debiutanckimi recitalami w prestiżowych salach Nowego Jorku: dwa koncerty w Sali Koncertowej Bechsteina oraz w Symphony Space. W marcu 2010 roku po raz pierwszy zaprezentował się w Rosji, grając w największych salach Petersburga, takich jak: Mała Sala Rimskiego-Korsakowa, Sala Koncertowa Moskiewskiego Konserwatorium (w ramach festiwalu poświęconego Fryderykowi Chopinowi) oraz w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc Petersburga - Zamku Szeremietiewów.

Dokonał nagrań dla Radia Swiss, Radia Vaticana, Radia i Telewizji Czarnogóry, MTV2 (węgierskiej telewizji narodowej) oraz telewizji serbskiej. W 2009 Zurkovic nagrał płytę CD live wyprodukowaną przez „Laza Kostic” - Centrum Kultury w Somborze przy współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Nowym Sadzie. Na płycie znalazły się utwory Schuberta, Brahmsa, Skriabina i Chopina.

KOMENTARZE
Brak wyróżnionych komentarzy.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0) forward