Żywa gra aktorska, emocje, ruch sceniczny, przebudowa scenografii, element zaskoczenia - spotkania z teatrem to w Krośnie tradycja i wielkie święto. Tej jesieni RCKP znów odwiedzą wielkie nazwiska zapewniając niezapomniane spektakle.
Teatr Dramatyczny miasta stołecznego Warszawy - Scena Na Woli
5 listopada 2017, niedziela, godz. 19:00
Obsada: Witold Dębicki, Katarzyna Herman, Zdzisław Wardejn
Bilety: normalny 80 zł, ulgowy 70 zł, balkon 65 zł
Sztuka Iwana Wyrypajewa "Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie", której polska prapremiera w reżyserii Wojciecha Urbańskiego miała miejsce ostatnio w Teatrze Dramatycznym (Scena Na Woli), przywodzi na myśl schemat dramatu "Kto się boi Virginii Woolf" Edwarda Albeego z lat 60.
Choć wzór to przetworzony, w którym na pierwszy rzut oka brakuje jednego ogniwa - pary dla Josepha, chodzi niemal o to samo. Spotkanie trojga bliskich sobie ludzi. Rozmowa zaczyna się grą towarzyską i prowadzi do walki, w której stopniowo bohaterowie zrzucają maski. Ścierają się poglądy na życie, wracają wspomnienia z dzieciństwa, pojawiają się tematy samotności, przemijania i relacji damsko-męskich.
Spektakl ten to sztuka przewrotna. Wyrypajew bawi się konwencjami komedii salonowej, nawiązuje do wielkiej literatury rosyjskiej i teatru absurdu.
Teatr Bagatela w Krakowie
7 listopada 2017, wtorek, godz. 19:00
Obsada: Anna Rokita, Dariusz Starczewski, Maurycy Popiel, Kamila Pieńkos,Przemysław Redkowski, Ewelina Starejki, Marek Bogucki, Małgorzata Piskorz, Michał Kościuk
Bilety: normalny 80 zł, ulgowy 70 zł, balkon 65 zł
Teatr Bagatela rozpoczął sezon artystyczny galą premierową "Czego nie widać" - najprawdopodobniej najzabawniejszą komedię świata, autorstwa Michaela Frayna, wyreżyserował Maciej Wojtyszko.
Konstrukcja sztuki jest oparta na ukazaniu teatru w teatrze. Autor wyszedł z założenia, że podglądanie zakulisowej bieganiny, wszystkiego czego zazwyczaj w teatrze nie widać, jest równie ciekawe jak akcja samego przedstawienia. W związku z tym widz otrzymuje dwa w jednym. I ogląda spektakl w spektaklu.
Teatr Maska w Rzeszowie
12 listopada 2017, niedziela, godz. 16:00
Bilety pojedyncze i rodzinne:
1 os. - 20 zł
2 os. - 36 zł
3 os. - 48 zł
4 os. - 56 zł
5 os. - 65 zł
Spektakl familijny, opowiadający o niezwykłej szkole Ambrożego Kleksa, w której nauka jest przyjemnością i niesamowitą przygodą. Kolorowy i roztańczony musical będzie niezapomnianą podróżą do świata wyobraźni
Akademia Pana Kleksa to magiczna szkoła dla chłopców, znajdująca się na końcu ulicy Czekoladowej. Już z daleka widać jej ogromny, trzypiętrowy budynek z czerwonej cegły. Szkoła położona jest w ogromnym parku, w którym ukryto przejścia do wszystkich znanych baśni. Odwiedzenie świata wymyślonego przez braci Grimm czy Andersena jest tam tak samo proste i zwyczajne, jak pójście po bułki do sklepu po drugiej stronie ulicy. Jest tylko jedna trudność - aby znaleźć się w Akademii trzeba być chłopcem, którego imię zaczyna się na A.
Teatr Syrena w Warszawie
15 listopada 2017, środa, godz. 19:00
Obsada: Zbigniew Zamachowski, Wojciech Malajkat, Piotr Polk, Beatrycze Łukaszewska, Piotr Siejka, Marcin Piętowski, Albert Osik, Marta Walesiak
Bilety: normalny 100 zł, ulgowy 90 zł, balkon 85 zł
Główni bohaterowie sztuki to trzej mężczyźni mający wszystkie objawy kryzysu wieku średniego z hipochondrią na czele. Antykwariusz Leo i architekci - rozwodzący się właśnie Ken oraz Tom, niezmordowany amant, prześcigają się w wymyślaniu urojonych dolegliwości. Tymczasem prawdziwie nękającą ich słabością jest niemożność pogodzenia się z upływem lat.
"Klub hipochondryków" - zwariowany, grany w obłędnym tempie spektakl z wątkiem sensacyjnym - przywodzi na myśl najlepsze brytyjskie komedie. Od ponad dekady wywołuje salwy śmiechu i wzbudza zrozumienie nie tylko wśród męskiej części publiczności.
Polski Teatr Historii, Mikołów - Górnośląski Instytut Kultury i Sztuki
17 listopada 2017, piątek, godz. 10:00
Bilety: 15 zł
Sztuka opowiada o niezwykłej charyzmie i nieugiętej sile Wiary błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki. Ksiądz Jerzy miał 37 lat. Był kapelanem warszawskiej "Solidarności", obrońcą praw człowieka i obrońcą życia. Duchowny organizował w parafii pod wezwaniem świętego Stanisława Kostki na stołecznym Żoliborzu słynne msze za ojczyznę. Odżegnując się od nienawiści do oponentów, krytykował wszelkie zło i nadużycia komunistycznych władz.
Teatr Śląski w Katowicach
19 listopada 2017, niedziela, godz. 19:00
Obsada: Grażyna Bułka, Dorota Chaniecka, Dariusz Chojnacki, Aleksandra Fielek, Anna Kadulska, Barbara Lubos, Arkadiusz Machel, Michał Piotrowski, Zbigniew Wróbel
Bilety: normalny 100 zł, ulgowy 90 zł, balkon 85 zł
W starożytnej mitologii piękna Europa zostaje uwiedziona, a następnie porwana przez Zeusa, władcę bogów, przemienionego w białego byka. Do symboliki tej opowieści sięga Jarosław Marek Rymkiewicz w swoim - nigdy dotąd nie wystawianym - tekście. Autor nie tylko krytykuje w nim zaślepienie elit, ale także w charakterystyczny dla siebie sposób rozbija sceniczną fikcję, by ujawnić teatralność świata.
Akcja tej "farsy" dzieje się na francuskim dworze przełomu XIX i XX wieku. Piękna Europa, młoda, rozochocona i nieposkromiona, to córka arystokratycznej rodziny Pompadurów. Wbrew planom rodziców, nie chce ona jednak wyjść za mąż za delikatnego angielskiego księcia - woli mołdawskiego kniazia, który okazuje się dzikim i nieprzewidywalnym anarchistą.
W samo serce ich miłosnych perypetii wkroczy z impetem Kicio, zbuntowany widz, który chciałby zmienić to i owo (on także wzbudzi zainteresowanie Europy). Podczas gdy arystokracja tańczy walca i je ostrygi, znany jej porządek świata zmierza ku upadkowi.
Producent spektaklu: Piotr Szwedes
21 listopada 2017, wtorek, godz. 19:00
Obsada: Wojciech Malajkat, Piotr Szwedes, Joanna Liszowska
Bilety: normalny 80 zł, ulgowy 70 zł, balkon 65 zł
Niesamowite i przenikliwe, a przy tym, o zgrozo, zabawne studium kłamstwa. Florian Zeller, francuski dramaturg zdążył już przyzwyczaić swoich widzów do ostrej jazdy i bolesnego telemarku, porusza się z gracją baletnicy i precyzją chirurga w meandrach i zakamarkach ludzkich umysłów. Dwie pary małżeńskie, dwie pary przyjaciół, dwie pary kochanków, a ich nadal tylko czworo, jak to jest możliwe? Wszystkiego dowiecie się podczas spektaklu "Kłamstwo"!
Metaforycznie udało się w spektaklu połączyć "Sceny z życia małżeńskiego" Bergmana z kilkoma komediami Woody'ego Allena. Oczywiście sztuka nie jest jedynie słowną ekwilibrystyką, zawiera również racjonalny, ale i filozoficzny podtekst. Reżyser spektaklu, Wojciech Malajkat, niedawno powiedział: "Długo pracowaliśmy nad obsadą, ta sztuka wymaga nieprzypadkowych i wyśmienitych aktorów, którzy potrafią wydobyć niuanse zawarte w tekście, z wdziękiem rozbawić publiczność i sprawić, że paradoksalnie, kłamstwo ich czegoś nauczy."
Francuski dramaturg Florian Zeller spróbował kłamstwo zweryfikować w warunkach scenicznych. Udało mu się to na tyle, że w całej Europie widzowie podczas przedstawień spadają z krzeseł z rozbawienia, za chwilę wracają na miejsca dyskretnie zerkając wokół i szukając wsparcia i zrozumienia u innych kobiet i mężczyzn. Niech to uświadomi siłę rażenia tego tekstu. Reżyser przedstawienia, Wojciech Malajkat, zdradza: "Przeraża nas to , jak można wygodnie żyć w związku, jednocześnie nie wiedząc nic o sobie nawzajem."
Producent spektaklu, Piotr Szwedes, zastrzega jednak: "Warto to zobaczyć, oczywiście, nie po to, aby dowiedzieć się, jak skutecznie oszukać partnera lub partnerkę. Nie traktujcie tego, jako spektaklu instruktażowego. O nie! Warto, ponieważ, jak w soczewce skupimy dwa dni Waszego życia w dwóch godzinnych aktach. Rozbierzemy Was na części pierwsze, a czy dacie się złożyć? To już zostawiamy Wam. To nie tylko komedia, ale i bardzo cenny przekaz."
Teatr Polski w Warszawie
23 listopada 2017, czwartek, godz. 19:00
Obsada: Olga Sawicka, Martyna Trawczyńska, Sławomir Pacek, Jerzy Schejbal
Bilety: normalny 80 zł, ulgowy 70 zł, balkon 65 zł
Spektakl w reżyserii Jerzego Schejbala, przygotowany z okazji jubileuszu jego 70. urodzin.
W życiu jak w teleturnieju: każde pytanie-problem ma kilka możliwych odpowiedzi-rozwiązań, ale żadne z nich nie gwarantuje wielkiej wygranej. Dość trudne są też do przewidzenia konsekwencje naszych wyborów. A gdyby tak dało się przetestować wszystkie warianty, zanim podejmiemy decyzję? Czy wtedy na pewno byśmy wygrali?
"Życie: trzy wersje" to tragikomedia francuskiej dramatopisarki Yasminy Rezy - mistrzyni sztuk kameralnych, autorki choćby bardzo popularnej w Polsce Sztuki czy "Boga mordu", przeniesionego w 2011 roku na ekran pod zmienionym tytułem ("Rzeź") przez Romana Polańskiego. "Życie: trzy wersje" i "Boga mordu" łączy sporo elementów. Oba utwory Rezy zasadzają się na podobnym schemacie: wydarzenia rozgrywają się w przestrzeni zamkniętej, bohaterami są dwie pary małżeńskie, a dialogi niemal wyłącznymi nośnikami akcji.
Teatr PAPAHEMA
29 listopada 2017, środa, godz. 10:00
Bilety: 15 zł
Spektakl dla starszych klas - "Macbett" - na podstawie dramatu Eugène Ionesco, zdobył III nagrodę na 20. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w nurcie SzekspirOFF.
Kiedy w 1606 roku Wiliam Szekspir pisał swojego "Makbeta", na tronie angielskim od trzech lat zasiadał Jakub I, panujący już wcześniej w Szkocji jako Jakub VI. Król ten słynął z zamiłowania do gry w golfa. Na jego życzenie powstało pierwsze w Londynie pole golfowe. Jego matka - panująca w Szkocji, kiedy Szekspir przyszedł na świat - Maria Stuart była pierwszą znaną golfistką. Zamiłowanie do golfa królowa odziedziczyła po swoim ojcu, Jakubie IV. Gra wynaleziona prawdopodobnie w Szkocji w późnym średniowieczu jest dziś popularną na całym świecie rozrywką elit. Bohaterowie szekspirowskiej tragedii - Duncan, Makbet i Malcolm - to poprzednicy wspomnianych władców na szkockim tronie.
W 1972 roku czołowy przedstawiciel teatru absurdu - Eugène Ionesco - napisał sztukę będącą wariacją na temat szekspirowskiego Makbeta. W programie prapremierowego przedstawienia "Macbetta" autor pisał: "Mówiono, że owładnęła mną obsesja śmierci. A jednak wbrew temu, co można by sądzić, to nie o śmierci mówi moja ostatnia sztuka, lecz o zbrodniach i ludobójstwie. Zbrodni można uniknąć, śmierci nie. Zaintrygowało mnie również pytanie, dlaczego wierny i dzielny generał staje się zbrodniarzem, potworem; to jest sprawa Macbetta. Dlaczego? Jak to się dzieje, że rewolucjoniści stają się tyranami, dyktatorami, mordercami?"
Ionesco ukazuje mechanizm rodzenia się żądzy władzy z perspektywy doświadczeń dwudziestowiecznych totalitaryzmów. Wraz z II wojną światową rozpoczął się trwający do dzisiaj proces racjonalizacji i systematyzacji okrucieństwa. Zbrodnie ludobójstwa są jego krwawym pokłosiem. Przenosząc akcję "Macbetta" na pole golfowe, staramy się zajrzeć w kulisy władzy - władzy ponadczasowej - rozpoznawanej za pomocą mitów kulturowych i wiedzy historycznej oraz władzy współczesnej - zmutowanej przez media i mity popkultury. Nasi tyrani nie rodzą się na polu bitwy, ale polu golfowym - jedynej oazie luksusu i pozornego pokoju w świecie ogarniętym wojną. Kij golfowy, jako wyrafinowana wersja kija baseballowego zastępuje sztylet i berło jednocześnie.
Sprzedaż biletów rusza 7 października 2017 (sobota) - tego dnia kasa będzie czynna w godz 9:00-14:00.
W kolejne dni:
- poniedziałek-piątek 10:00-13:00 i 14:30-17:30
- soboty 10:00-14:00
Rezerwacja telefoniczna: 13 43 218 98 13 43 218 98 w. 159 i internetowa: sprzedaz.imprez@rckp.krosno.pl