8 listopada 2018 (czwartek), godz. 19:00
USA, kryminał, 2018, 139 min.
Reżyseria: David Robert Mitchell
Bilet: 10 zł
Bohaterem nowego filmu Davida Roberta Mitchella jest bezrobotny pożeracz popkultury z Los Angeles Sam (Andrew Garfield przekonująco wydobywa ze swojej postaci rys wiecznej chłopackości), który chciałby zrobić coś sensownego, ale chwilowo poprzestaje na masturbacji i grze na Nintendo. Tajemnicze zniknięcie atrakcyjnej dziewczyny z sąsiedztwa obudzi jednak w młodzieńcu niezmordowanego Philipa Marlowe'a. Na ślad spisku (w który zamieszani są milioner, zabójca psów i autor muzycznych hitów) naprowadzają Sama informacje zakodowane na starych VHS-ach, hollywoodzkie lokacje, znaki na ścianach, piosenki i komiksy.
15 listopada 2018 (czwartek), godz. 19:00
Czechy, dramat, komedia, 2017, 111 min.
Reżyseria: Jan Sverak
Bilet: 10 zł
Trwa II wojna światowa. Eda wraz z ojcem i matką opuszcza Pragę i przeprowadza się na wieś, gdzie mieszkają jego krewni, w tym wujek, który ma w rodzinie opinię czarnej owcy. Śledzimy prowincjonalne perypetie młodego bohatera. Zabawy w towarzystwie lokalnych dzieciaków. Pierwsze, mniej lub bardziej śmiałe doświadczenia z przedstawicielkami płci przeciwnej. Różnego rodzaju domowe awantury. Kolejne ekranowe sytuacje odznaczają się lekkością familijnych anegdot, dobroduszny humor miesza się w nich z nieszkodliwą dawką sentymentalizmu. Gdzieś w tle nieustannie toczą się krwawe wojenne zmagania, ale nie przeszkadza to zbytnio Edzie w korzystaniu z licznych uroków dzieciństwa.
22 listopada 2018 (czwartek), godz. 19:00
Francja, dramat, 2018, 90 min.
Reżyseria: Gaspar Noé
Bilet: 10 zł
Gdyby Michael Jackson żył i był młodą białą kobietą, nazywałby się Sofia Boutella - jedna z najlepszych światowych tancerek, którą podziwiamy w Climax. Przenosimy się do lat 90., gdy grają Giorgio Moroder, Soft Cell i Aphex Twin. Nad parkietem tanecznym wisi cekinowa flaga Francji, a gospodyni imprezy podaje paluszki i sangrię domowej roboty. Nie wiadomo kiedy impreza, w której uczestniczy grupa performerów, przeradza się w trans bez limitów. Erotyka wrze, choć nikt tu się nie rozbiera. Ciała gną się jak żarówki neonów, aż rozprysną niczym szkło. Precyzyjnie zaplanowany chaos wystylizowanych obrazów i póz w końcu wystrzeli krwawym fajerwerkiem w duchu klasyki psychodelicznego kina: "Suspirii", "Querelle" czy "Opętania".
29 listopada 2018 (czwartek), godz. 19:00
Ukraina, Rumunia, Holandia, dramat, 2018, 110 min.
Reżyseria: Siergiej Łoźnica
Bilet: 10 zł
Akcja filmu rozgrywa się w Donbasie, wschodnim regionie Ukrainy, kontrolowanym przez liczne grupy przestępcze. Trwa wojna hybrydowa – konflikt pomiędzy ukraińską armią zasilaną ochotnikami a bojówkami separatystycznymi wspieranymi przez rosyjskie oddziały. Koszmar staje się udziałem ludności cywilnej. Z drugiej strony toczy się codzienne życie, a przez ekran przewija się galeria postaci: roześmiana młoda para, skonfundowany niemiecki dziennikarz, którego służby kontrolne biorą za faszystę, czy okradziony właściciel luksusowego auta.