Teatr

40. Krośnieńskie Spotkania Teatralne w RCKP

  • Jubileuszowe 40. Krośnieńskie Spotkania Teatralne. Jedne z najstarszych w Polsce, mogące się poszczycić prawdziwą plejadą gwiazd.
  • 04 listopada 2018 (niedziela) - 24 listopada 2018 (sobota)
  • RCKP (Krosno, ul. Kolejowa 1)
  • Ceny biletów w zależności od spektaklu

Porwanie Baltazara Gąbki czyli Smok & Roll

4 listopada 2018, godzina 16.00
Bilety rodzinne: 1-osobowy 20 zł, 2-osobowy 36 zł, 3-osobowy 48 zł, 4-osobowy 56 zł, 5-osobowy 65 zł (spektakl nie jest objęty karnetem)

Stanisław Pagaczewski
Teatr Groteska, Kraków
Reżyseria i adaptacja: Lech Walicki
Obsada: Małgorzata Hachlowska, Oliwia Jakubik, Iwona Olszewska, Włodzimierz Jasiński, Paweł Kostuj, Paweł Mróz, Franciszek Muła, Janusz Świętoń, Lech Walicki, Adam Godlewski, Katarzyna Kopczyk

Porwanie Baltazara Gąbki czyli Smok & Roll
Teatr Groteska, Kraków

Awanturnicza historia detektywistyczna pełna jest grozy i humoru. Tajemnicze zniknięcie wielkiego naukowca i bliżej niezidentyfikowane porwanie poprowadzą widzów ku wielkiej wyprawie w nieznane. Przedstawienie stanowić będzie wyśmienitą rozrywką dla młodych widzów, którzy dadzą się porwać niezwykłemu rytmowi widowiska. Poruszone w spektaklu, wciąż aktualne, zagadnienia dostarczą wielu powodów do refleksji widzom dorosłym.

Przed spektaklem, o godz. 15.00 wernisaż wystawy prac graficznych powstałych podczas polsko-słowackich warsztatów IV Spotkania z Grafiką Pogranicza, których tematem był Teatr/Divadlo.


Ich Czworo

Uwaga! Spektakl z 8 listopada zostaje przesunięty na 8 stycznia 2019 roku. Bilety i karnety zachowują ważność. W sprawie ewentualnych zwrotów RCKP prosi o kontakt z organizacją widowni, tel. 13 43 218 98 w. 159. 
Bilety: 100 zł, ulgowy 90 zł, balkon 85 zł

Gabriela Zapolska
Teatr Polonia, Warszawa
Reżyseria: Jerzy Stuhr
Obsada: Jerzy Stuhr, Sonia Bohosiewicz, Maria Dowgwiłłowicz-Nowicka/Julia Rosa, Antoni Pawlicki, Renata Dancewicz, Iza Kuna, Krystyna Froelich, Wojciech Chorąży

Ich Czworo
Ola Grochowska

Akcja tragifarsy Gabrieli Zapolskiej rozpoczyna się w Wigilię Bożego Narodzenia, kończy zaś pierwszego dnia kolejnego roku. Mąż i żona, żyjący wprawdzie w jednym domu, ale zupełnie osobno, próbują każde na swój sposób i zgodnie ze swoimi przekonaniami ułożyć swoje życie. Opowieść o typowym trójkącie małżeńskim należy do jednego z najbardziej znanych utworów Zapolskiej. Została wystawiona po raz pierwszy we Lwowie w 1907 roku i do tej pory doczekała się blisko 100 inscenizacji. Reżyserujący sztukę Jerzy Stuhr mówi o niej: To bardzo aktualny tekst, bo mówiący o rozpadzie rodziny widzianym oczami dziecka, dziecka świadomie przeżywającego ten dramat. A z drugiej strony ‘Ich czworo’ to tragifarsa śmieszna i drapieżna. Takie połączenia kocham najbardziej.


Kontrabasista

9 listopada 2018, 19.00
Bilety: 90 zł, ulgowy 80 zł

Patrick Süskind, przekład: Barbara Woźniak
Producentami spektaklu są Fundacja Sceny im. St. Wyspiańskiego oraz Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie
Reżyseria: Jerzy Stuhr
Obsada: Jerzy Stuhr

Kontrabasista - Jerzy Stuhr
W. Turek

Jerzy Stuhr gra „Kontrabasistę” od... 1985 roku. Zagrał ten monodram w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Austrii, Włoszech, w sumie ponad sześćset razy. Zawsze przy wypełnionej po brzegi sali.

„Kontrabasista” to gorzka, ironiczna opowieść o samotnym człowieku, który nie potrafi pogodzić się z myślą grania „ostatnich skrzypiec” w orkiestrze. Ale nie tylko w orkiestrze, bo także w życiu. Spektakl to również monolog o rozpaczliwej samotności, którą bohater stara się wypełniać muzyką. Większość czasu spędza sam w domu, razem z kontrabasem, który w cieniu pokoju wygląda jak „stara, gruba baba”. To właśnie ten instrument bohater obwinia o wszystkie niepowodzenia w swoim życiu. Przez niego jest niedocenionym artystą, nie wyszło mu życie prywatne i erotyczne... Jerzy Stuhr tak mówi o spektaklu: opowiadam o miłości do instrumentu, który zniszczył me życie - od palców, zrogowaciałych od ściskania strun, po serce złamane przez sopranistkę Sary, którą kocham i nigdy nie osiągnę, bo ona tam, na wielkiej scenie w blasku świateł, a ja tu, w orkiestronie...


Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale

13 listopada 2018, godzina 19.00
Bilety: 100 zł, ulgowy 90 zł, balkon 85 zł

Muzyka: Jan Stefani
Libretto: Wojciech Bogusławski, adaptacja sceniczna i opracowanie libretta: Leon Schiller
Teatr im. Aleksandra Sewruka, Elbląg
Reżyseria i choreografia: Emil Wesołowski
Obsada: Jacek Gudejko, Anna Suchowiecka, Marta Bacajewska (gościnnie), Lesław Ostaszkiewicz, Szymon Jędruch (gościnnie), Alan Bochnak, Piotr Szejn, Aleksandra Wojtysiak, Piotr Boratyński, Marcin Tomasik, Jacek Różański, Adam Plewiński (gościnnie), Mikołaj Ostrowski, Mariusz Michalski, Teresa Suchodolska, Krzysztof 
Bartoszewicz, Beata Przewłocka, Marta Masłowska, Maria Makowska, Irena Adamiak, Artur Hauke, Jerzy Przewłocki

Orkiestra Państwowych Szkół Muzycznych im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Elblągu pod batutą Wojciecha Karpińskiego

Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale
Wawro Photography

„Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” - wodewil z muzyką Jana Stefaniego do libretta Wojciecha Bogusławskiego, wystawiono po raz pierwszy w niedzielę 1 marca 1794 roku w Teatrze Narodowym w Warszawie. Uważany jest za pierwszą operę narodową. Dzięki Schillerowi, i jego aranżacji, utwór powrócił na stałe do repertuaru polskiej opery narodowej. 30 listopada 1946 odbyła się premiera „Schillerowska” Krakowiaków i Górali. Libretto do opery opiera się na typowych założeniach opery późnoklasycystycznej (jak w Czarodziejskim flecie Mozarta, Szarlatanie Kurpińskiego). Wodewil zaginął i został odnaleziony dopiero w 1929 roku przez Leona Schillera. Ten nazwał go „polską operą narodową”. Biorąc pod uwagę napiętą sytuację polityczną przed trzecim rozbiorem Polski, tekst przez współczesnych znawców teatru określany jest jako mistrzostwo aluzji. W libretcie pojawiają się moralitety, które skrywają typowe elementy niepodległościowe.


O mniejszych braciszkach św. Franciszka

15 listopada 2018, 10.30
Bilety: 15 zł - spektakl dla szkół i przedszkoli

Marta Guśniowska
Teatr Maska, Rzeszów
Reżyseria: Jacek Popławski
Obsada: Maciej Owczarek, Anna Kukułowicz, Natalia Zduń (rola dublowana)

„O mniejszych braciszkach św. Franciszka” to spektakl przygotowany z myślą o najmłodszych widzach. Twórcy przyglądają się zachwytowi, z jakim św. Franciszek odbierał świat, i jego wdzięczności za każde, najmniejsze nawet stworzenie. Podkreślają, że wiara, radość życia, chęć niesienia pomocy i dzielenia się swoim szczęściem, to cechy które warto rozwijać. Warto także odnaleźć w sobie dziecięcą gotowość do zachwycenia się najzwyklejszymi sprawami i rozwijać wrażliwość, z jaką wszyscy powinniśmy kroczyć przez życie.

Po spektaklu godzinne warsztaty teatralne, które poprowadzą artyści Teatru Maska na sali baletowej Regionalnego Centrum Kultur Pogranicza (konieczna zmiana obuwia ze względu na podłogę baletową). Liczba miejsc ograniczona (kontakt z organizacją widowni RCKP).


Dzień z Akademią Teatralną i Instytutem Teatralnym

16 listopada 2018

  • godzina 10.00 - Dzieło
    Teatr Akademii Teatralnej Collegium Nobilium, Warszawa Wzgórza
    Bilet: 15 zł

Reżyseria: Agnieszka Baranowska
Obsada: Studenci Akademii Teatralnej w Warszawie

„Dzieło” to obraz procesu twórczego podniesiony do drugiej potęgi. Na oczach widza aktorska poza topnieje, odsłaniając pokłady wrażliwości, co z kolei stanowi sceniczne przepracowanie sytuacji pracy nad spektaklem. Teatralna fikcja wyrasta wszakże ze specyficznego podglebia - z jednostkowych doświadczeń i wrażliwości. Widowisko nigdy nie jest abstrakcyjnym bytem, odtwórczym odegraniem założeń, jałową pogonią za ideą. Być może zabrzmi to pompatycznie, ale teatr wyrasta z prawdy. Nie tylko z prawdy aktora - przede wszystkim z prawdy człowieka. I to właśnie człowiek, wyposażony w jednostkową opowieść i doświadczenie, powinien być sprawczą siłą sztuki.

  • godzina 11.30 - warsztaty teatralne

Prowadzi dziekan Wydziału Aktorskiego AT Marcin Perchuć

Warsztaty skierowane do młodzieży licealnej, szczególnie zaangażowanej w teatr amatorski. Liczba miejsc ograniczona (kontakt z organizacją widowni RCKP).

  • godzina 18.00 - wernisaż wystawy finalistów i laureatów III edycji Konkursu Fotografii Teatralnej

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

  • godzina 18.30 - Jak białe słonie
    Teatr Akademii Teatralnej Collegium Nobilium, Warszawa

Ernest Hemingway
Reżyseria: Agata Koszalińska
Obsada: Studenci Akademii Teatralnej w Warszawie

Przeniesiona na scenę, a opublikowana w 1927 roku opowieść Ernesta Hemingwaya „Wzgórza jak białe słonie” to góra lodowa rozmów; to znaczy, że znajduje się pod powierzchnią dialogu między amerykańskim mężczyzną i dziewczyną o imieniu Jig. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być prostą, czasami napięta rozmowa między parą, która czeka na pociąg do Madrytu. Ta historia analizuje tematy wyborów, awarii w komunikacji i ról.


Szalone nożyczki

22 listopada 2018, godzina 19.00
Bilety: 70 zł, ulgowy 60 zł, balkon 55 zł

Paul Pörtner
Teatr Bagatela, Kraków
Adaptacja, reżyseria, opracowanie muzyczne: Marcin Sławiński
Obsada: Aleksandra Godlewska, Ewa Mitoń, Adam Szarek, Łukasz Żurek, Przemysław Branny, Marcin Kobierski

Szalone nożyczki
Teatr Bagatela, Kraków

Czterech podejrzanych, dwóch policjantów, narzędzie zbrodni i cała widownia świadków! Niezwykła komedia kryminalna z niespodzianką rozgrywająca się w wyjątkowym krakowskim salonie fryzjerskim, nad którym mieszka upiorna pianistka, a właściwie mieszkała…

Pierwsze w Polsce interaktywne przedstawienie, w którym przebieg akcji zależy w dużej mierze od publiczności. Doskonała zabawa, a można brać w niej udział wielokrotnie! W Krośnie sprawdziło się znakomicie, i to właśnie oszałamiający sukces spektaklu sprawił, że gości on (ponownie po kilku latach) na jubileuszowych Krośnieńskich Spotkaniach Teatralnych.


Mała rzecz a cieszy

24 listopada 2018
Bilety: 70 zł, ulgowy 60 zł, balkon 55 zł

Liz Lochhead
Premiera w Teatrze IMKA, Warszawa
Reżyseria: Piotr Jędrzejas
Obsada: Maja Barełkowska, Olga Sawicka, Piotr Cyrwus, Waldemar Obłoza

Mała rzecz a cieszy
Malgorzata Dzik

Sztuka jest „typową angielską komedią romantyczną z elementami angielskiego, niepokornego humoru”. Pojawiają się w niej również smutne historie, ale tylko po to, żeby były impulsem do zmiany. Bohaterowie są po przejściach - jedna z postaci po ciężkim rozwodzie, a druga w okresie żałoby po śmierci żony. Spotykają się w ciucholandzie, czyli miejscu, w którym rzeczy otrzymują drugą szansę. Ci ludzie też dostają od losu drugą szansę, co daje im nadzieję. „Mała rzecz a cieszy” jest więc przede wszystkim opowieścią o miłości, pełną pozytywnego myślenia o świecie.

Tytuł spektaklu nawiązuje do rekwizytu, dzięki któremu bohaterowie spotykają się. Damskie buty, które są niebywale pożądanym przedmiotem, umożliwiają dwóm osobom spotkanie w całym tym chaosie, w stercie rzeczy przynoszonych do sklepu przez ludzi. Oczywiście, możemy spojrzeć na tytuł także metaforycznie. Spotkanie kilku osób nie jest wielką rzeczą, ale przez to, co dzieje się po drodze, co nas
śmieszy, mamy tutaj karuzelę postaci, co jest atutem tej sztuki.


Sprzedaż biletów na spotkania teatralne: od 22 września 2018 (sobota: 9.00-14.00).

Bilety w sprzedaży w kasie RCKP od poniedziałku do piątku od 10:00 do 13:00 oraz od 14:30 do17:30 i w soboty od 10:00 do 14:00 oraz na godzinę przed wydarzeniem.

Rezerwacja telefoniczna i internetowa: 13 43 218 98 w. 159, sprzedaz.imprez@rckp.krosno.pl.

WIĘCEJ INFORMACJI
opublikowano 19.09.2018 22:27
przeczytano 7190 razy
źródło informacji: RCKP
inne wydarzenia
REKLAMA