Jak silną marką jest WOŚP? Jak poważny kryzys potrafi przetrzymać?WOŚP to niezwykle silna marka, z pewnością jedna z najsilniejszych w Polsce. Być może nawet marka numer jeden w naszym kraju. O jej sile świadczy to, że każdego roku mierzy się z zarzutami najcięższego kalibru, jeśli chodzi o działalność pozarządową, a mianowicie, że Jerzy Owsiak zbiera pieniądze dla siebie, a nie dla chorych dzieci. De facto to kierowane wprost pod adresem Owsiaka zarzuty o defraudowanie pieniędzy Orkiestry. Mimo tego, co roku obserwujemy wzrost zbieranych przez WOŚP kwot. To pokazuje, że nikt nie wierzy w oskarżenia pod adresem Owsiaka i ludzie chcą dawać swoje pieniądze na tę inicjatywę. W tym tkwi ogromna siła tej marki. Mało która marka byłaby w stanie wytrzymać tak konsekwentną negatywną kampanię na wielką skalę. Tymczasem tutaj jest odwrotnie, bo to tylko wzmacnia WOŚP.
W najcięższym momencie w swojej historii Orkiestra musi poradzić sobie bez swojego lidera i „twarzy” całej akcji, bo Jerzy Owsiak podał się do dymisji. Jak mocno komplikuje to sytuację WOŚP?To, że Owsiak nie będzie już prezesem Fundacji WOŚP nie znaczy, że Orkiestra go traci. To nie jest casus ks. Stryczka i Szlachetnej Paczki. Zresztą tamta sprawa pokazała, że mimo bardzo poważnego kryzysu Szlachetna Paczka przetrwała, bo chodziło w niej o coś więcej niż tylko osobę założyciela. Podobnie jest z WOŚP, która zbudowała wokół siebie na tyle mocną i trwałą wspólnotę, że kolejne edycje będą w stanie odbyć się nawet bez udziału Owsiaka. Podejrzewam nawet, że przy znacznie mniejszej niechęci strony prawicowej.http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,24(...)