Google zapowiedział, że w roku 2023 wróci do Krosna, aby zaktualizować zdjęcia ulic w ramach Street View. Podany termin jest jednak bardzo ogólnikowy: marzec - październik. Firma tłumaczy, że dokładny harmonogram zależy od wielu czynników, m.in. od pogody i remontów dróg. Samochód może też fotografować mniejsze miejscowości w okolicy.
W tym roku nie udało się nam jeszcze i żadnemu Czytelnikowi "upolować" auta Google na ulicach Krosna, ale za to mamy zdjęcia innego pojazdu, który fotografuje i skanuje przestrzeń miejską. To auto polskiej firmy Smart Factor.
Jej prace na terenie Krosna związane są z inwentaryzacją wszelkich nośników reklam w mieście. Pisaliśmy o tym tutaj. - W wyniku prac powstanie baza danych zawierająca ewidencję wszystkich reklam na terenie miasta oraz analiza chaosu reklamowego, tzw. reklamozy na terenie miasta. Pozwoli to skutecznie wdrażać projektowaną uchwałę krajobrazową i dbać o jakość przestrzeni w mieście – tłumaczy portalowi Szymon Ciupa ze Smart Factor.
Firma wyjaśnia, że jej rozwiązania technologiczne wykorzystują sztuczną inteligencję i kompleksowo wspierają miasta w procesie zarządzania krajobrazem i przestrzenią miasta. - Jesteśmy jedyną firmą na polskim rynku, która realizuje projekty polegające na precyzyjnej inwentaryzacji i kontroli reklam. Z naszych usług skorzystali m.in.: Kraków, Poznań, Kielce, Kołobrzeg, Mikołów czy Pruszcz Gdański – mówi jej przedstawiciel.
W wyniku przeprowadzonych prac powstanie system komputerowy, który uwzględni takie informacje o reklamach, jak ich lokalizacja, powierzchnia, wymiary, rodzaj czy decyzje zezwalające na ich umieszczenie. Pomoże on urzędnikom m.in. wyeliminować z przestrzeni miejskiej reklamy niezgodne z przepisami.