Hasła są szczytne: przedstawianie rekomendacji o kierunkach rozwoju miasta, opiniowanie kluczowych inwestycji miejskich, informowanie prezydenta o potrzebach firm, integracja lokalnych przedsiębiorców, promowanie miasta jako atrakcyjnego do inwestowania itd.
W praktyce oznacza to robocze spotkania (co najmniej 2 razy w roku), na których omawiane będą konkretne pomysły i przedsięwzięcia. Jak na przykład te, nad którymi członkowie Rady zapoznali się podczas inauguracji działalności (20.12).
Pracowali wówczas nad Programem Rozwoju Przedsiębiorczości Miasta Krosna na lata 2023-2030, omawiali mocne i słabe strony miasta (to tzw. analiza SWOT) czy zapoznali się z inicjatywą "Made in Krosno" (to pomysł zgłoszony przez Stowarzyszenie Unia Przedsiębiorczych, jako forma promocji lokalnych firm i budowania patriotyzmu gospodarczego w oparciu o certyfikat „Made in Krosno”).
Prezydent chce swoje decyzje opierać na wiedzy praktycznej, dlatego postanowił czerpać doświadczenie od samych przedsiębiorców, którzy na co dzień zmagają się z prowadzeniem firm. Członkowie Rady reprezentują różne branże: od szklarskiej, naftowej i lotniczej, po budowlaną i informatyczną. Są w niej także przedstawiciele krośnieńskiej uczelni i podmiotów wspierających przedsiębiorczość.
Członkowie Rady Biznesu zgłosili też własne tematy do omówienia. Są wśród nich m.in. kwestie edukacji dostosowanej do potrzeb przedsiębiorstw, oferty praktyk zawodowych dla młodzieży i wspólne informowanie o atrakcyjnych miejscach pracy w Krośnie.
Rada została powołana na czas kadencji prezydenta. Udział w niej ma charakter społeczny.