Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce dowiedzieć się, co mieszkańcy naszych okolic sądzą o budowie obwodnicy Miejsca Piastowego. Przedstawi więc warianty przebiegu nowej drogi.
Według dwóch propozycji, trasa rozpocznie się na wysokości przystanków autobusowych "Rajsy" i ominie Miejsce Piastowe z południowo-wschodniej strony. Następnie możliwości są dwie: albo obwodnica skieruje się w stronę Iwonicza i będzie oddalona od drogi krajowej nr 28, albo połączy się z nią obok projektowanego węzła z ekspresową drogą S19.
Drogowcy biorą też pod uwagę prostszą opcję. Według niej, na nową trasę wjeżdżałoby się nieopodal OBI, a kierowcy omijaliby jedynie samo centrum Miejsca Piastowego. Do ustalenia byłoby, czy obwodnica okrążałaby je z zachodu czy ze wschodu.
Istnieje też szansa, że budowa obwodnicy połączyłaby się z inwestycyjnymi planami Krosna. Według tego konceptu, rozpoczęłaby się obok VIVO, a następnie przebiegałaby nad linią kolejową, szlakiem dzisiejszej ulicy Sikorskiego i przy granicy z Krościenkiem Wyżnym docierałaby do węzła Iskrzynia z "ekspresówką" S19.
W zależności od wybranej opcji, długość obwodnicy na terenie Krosna wynosiłaby od kilkudziesięciu lub kilkaset metrów do 2,5 kilometra, gdyby zdecydowano się na ostatni wariant.
O szczegółach zainteresowani dowiedzą się na spotkaniach z projektantem oraz przedstawicielami rzeszowskiej GDDKiA. Jedno z nich odbędzie się w Krośnie. Zaplanowano je na poniedziałek (12.07) o godz. 12:00 w Urzędzie Miasta przy ul. Staszica 2. Zaproszenie otrzymali krośnianie oraz korczynianie.
"(Następnie) zostanie sporządzony raport, w którym znajdą się informacje o zgłoszonych uwagach, wnioskach i zastrzeżeniach" - zapowiada Dyrekcja.
Drogowcy przypominają, że w ramach planowanej trasy powstaną nowe ronda, dodatkowe drogi lokalne, a także obiekty zapewniające bezpieczeństwo ruchu. Jej długość wstępnie szacuje się na 22 kilometry. Zobacz szczegółowy opis wariantów.
W opinii GDDKiA, obwodnica udrożni ruch tranzytowy do przejścia granicznego w Medyce, wyprowadzając go poza gęstą zabudowę szeregu miejscowości. Obecnie powstaje dokumentacja tej inwestycji, co kosztuje ponad 10,5 mln zł. Zajmuje się tym konsorcjum MPRB, Mosty Kraków i MP Infra.