Od 2005 r. lotnisko jest w rękach miasta. Wcześniej - przez 5 lat - lotnisko podlegało władzom województwa podkarpackiego. Ale tylko na papierze, bo w praktyce nikt się nim nie interesował. Co więcej, majątek niszczał, a cześć nieruchomości nawet wyprzedano.
Teraz przed lotniskiem stanęła szansa. Po pierwsze, władze miasta są bardziej zainteresowane jego rozwojem i wykorzystywaniem, a po drugie, w budżecie Unii Europejskiej na lata 2007-2013 zarezerwowano pieniądze na inwestycje związane z budową lotnisk.
Obecnie lotnisko wykorzystywane jest głównie przez Aeroklub Podkarpacki w celach szkoleniowych i sportowych. Brak utwardzonych pasów startowych oraz pomocy nawigacyjnych ogranicza możliwości innego użytkowania lotniska.
Projekt modernizacji i rozbudowy lotniska zakłada, że będzie ono służyło także komunikacji lotniczej, w grę wchodzą przede wszystkim samoloty o rozpiętości skrzydeł do 24 m (np. ATR 42, Saab 340 - ok. 40 pasażerów). Lotnisko miałoby charakter lokalny, obsługiwałoby ruch wewnątrz unijny (do 1500 km).
Jeśli projekt wejdzie w życie (czytaj: jeśli znajdą się pieniądze) na lotnisku zostaną wybudowane:
Całe przedsięwzięcie wyceniane jest na prawie 58 mln zł. Jeśli projekt uda się zrealizować w wyznaczonym czasie, już w 2010 r. lotnisko może obsługiwać ponad 20 tysięcy pasażerów. Z czasem liczba ta ma wzrastać.
Inwestycja ma mieć ogromny wpływ na region.
Lotnisko lokalne w Krośnie ma stanowić odciążenie lotniska regionalnego w Rzeszowie od ruchu małych samolotów lotnictwa ogólnego. W przypadku możliwości wydłużenia głównej drogi startowej do 1800 m możliwa będzie funkcja lotniska awaryjnego dla Rzeszowa-Jasionki. Specjaliści z branży twierdzą, że lotniska na tzw. ścianie wschodniej pełnić będą rolę bramy wlotowej dla skomunikowania się z regionami znajdującymi się na wschód od Polski.
Autorzy projektu uważają, że jego realizacja spowoduje rozwój lokalnej gospodarki: - wzrost konkurencyjności i atrakcyjności inwestycyjnej regionu, - rozwój biznesu związanego z produkcją podzespołów lotniczych, - rozwój nowych rodzajów usług transportowych (przewóz wartościowych przesyłek, loty czarterowe oraz przewozy pasażerów na życzenie), - rozwój nowych połączeń transportu lokalnego zapewniających dostęp do portu lotniczego (np. połączenia pomiędzy lotniskiem a miejscami uzdrowiskowymi oraz infrastrukturą sportów zimowych, wodnych).
Inwestycja ma także dać impuls do rozwoju turystyki i rekreacji, m.in. poprzez ułatwienie dostępu do infrastruktury sportów lotniczych, zimowych (wyciągi narciarskie Ustrzyki Dolne, Karlików, Puławy, Chyrowa i in.) wodnych (Zalew Soliński) oraz uzdrowisk (Iwonicz-Zdrój, Rymanów-Zdrój, Polańczyk).
Dzięki nowoczesnemu lotnisku będą mogły być także realizowane inne usługi, takie jak:
Modernizacja i rozbudowa lotniska spowoduje powstanie nowych miejsc pracy. Bezpośrednio na lotnisku pracę znajdzie ok. 30 osób. Autorzy projektu szacują, że pośrednio (przez pobudzenie lokalnej gospodarki) powstanie też szereg innych miejsc pracy.
Jakie korzyści przyniesie powstanie nowoczesnego lotniska w Krośnie?
12 grudnia 2006 r. Prezydent Krosna przesłał na ręce nowo wybranego Marszałka Województwa Podkarpackiego Zygmunta Cholewińskiego wniosek o ujęcie projektu pn. "Zwiększenie dostępności komunikacyjnej regionu poprzez modernizację i rozbudowę lotniska lokalnego w Krośnie" na liście projektów sugerowanych do sfinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 (to tzw. lista indykatywna).
Ostatnia wersja listy nie zawiera krośnieńskiego projektu. Nie oznacza to, że projekt modernizacji i rozbudowy lotniska przepadł. Według władz województwa "ostateczna lista indykatywna projektów będzie jeszcze konsultowana".
Władze miasta wraz ze specjalistami uzgodnili, że część terenów lotniska (zbędnych dla działalności lotniczej) można przeznaczyć na kompleksowe przygotowanie terenów pod inwestycje. Planuje się, że teren ten zostanie uzbrojony w kompletną infrastrukturę: sieć wodociągową, energetyczną, kanalizacyjną i gazową. Wybudowana zostanie także droga dojazdowa do przygotowywanego terenu wraz z chodnikiem, kanalizacją deszczową oraz oświetleniem. Projekt zakłada także wybudowanie placu manewrowego dla TIR'ów.
Utworzenie terenów inwestycyjnych ma spowodować powstanie na terenie miasta Krosna 4 nowych przedsiębiorstw i utworzenie 400 nowych miejsc pracy.
Koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na ponad 15 mln zł.
Projekt przygotowania terenów przylotniskowych dla inwestorów znalazł się na liście projektów planowanych do finansowania w ramach tzw. Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Program ten wraz z planowanymi projektami podlegał będzie jeszcze procedurze zatwierdzenia w Komisji Europejskiej.