Od stycznia 2014 roku w PGE Rejon Energetyczny Krosno przy ul. Hutniczej nie działa Biuro Obsługi Klienta. By cokolwiek załatwić krośnianie muszą udać się do biur zlokalizowanych w innych miastach: najbliższe znajdują się w Jaśle przy ul. Kościuszki 12 oraz Sanoku przy ul. Lipińskiego 138. Zamknięcie biura w Krośnie PGE tłumaczyło oszczędnościami.
Na początku kwietnia napisała do nas pani Joanna: "Witam. Od miesiąca przywrócili punkt obsługi klienta. Może by warto było napisać na ten temat. Dowiedziałam się podczas wizyty w biurze obsługi w Jaśle, że nie muszę już do nich przyjeżdżać bo takie sprawy załatwię z powrotem w Krośnie."
Sprawa nie jest oczywista, bo według Agnieszki Szczekały, rzecznika prasowego PGE Obrót S.A., Biuro Obsługi Klienta w Krośnie nadal nie działa: - Biuro Obsługi Klienta w Krośnie zostało zlikwidowane i obecnie nie jest planowane przywrócenie jego działalności - informuje.
O co więc chodzi? Nie wiemy jakie sprawy załatwiała pani Joanna. Wnioskujemy jednak, że techniczne - bo tylko takie można załatwić z powrotem w Krośnie - dowiadujemy się w budynku na Hutniczej. W Krośnie działa bowiem Punkt Obsługi Klienta Dystrybucyjnego, a to nie to samo co Biuro Obsługi Klienta.
Czym się różnią? Tłumaczą na Hutniczej: - Sprawy finansowe, np. dotyczące płatności, rachunków bieżących, przepisania liczników - to załatwimy w Biurze Obsługi Klienta np. w Jaśle. Natomiast sprawy typowo techniczne, jak np. przyłączanie nowych odbiorców do sieci dystrybucyjnej załatwimy w Punkcie Obsługi Klienta Dystrybucyjnego w Krośnie.
A pani rzecznik przypomina, że PGE rozbudowuje nowoczesne i zdalne kanały kontaktu, które zapewniają klientom pełną dostępność do firmy bez konieczności wychodzenia z domu: - Zachęcamy naszych klientów do korzystania z usług Contact Center PGE - alternatywnego kanału kontaktu. Z naszymi konsultantami można kontaktować się dzwoniąc na numer telefonu 422 222 222, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 19.00. Klienci bez wychodzenia z domu mogą zrealizować wszystkie sprawy związane z dostawą i sprzedażą energii elektrycznej - to Biuro Obsługi Klienta w telefonie. Z tej formy kontaktu skorzystało już ponad 3 milionów klientów, a 80 procent spraw jest realizowane podczas jednej rozmowy z konsultantem.