Teleopieka to całodobowa usługa, umożliwiająca wezwanie pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa starszej osoby. Nadajniki/odbiorniki z komunikatorem audio umocowane są w bransoletkach, które seniorzy noszą stale przy sobie. Wciśnięcie przycisku alarmowego uruchamia pomoc.
Najpierw z podopiecznym próbuje się skontaktować opiekun z centrum operacyjnego, tzw. Centrum Teleopieki. Stosownie do sytuacji zawiadamia rodzinę, innych bliskich lub sąsiadów albo np. wzywa karetkę pogotowia. Nadajnik posiada też dodatkowe funkcje m.in. lokalizację, czujnik upadku i pomiar tętna.
W pierwszym naborze zostanie wyłonionych 50 niesamodzielnych osób, które ukończyły 60 rok życia.
Program jest realizowany w ramach projektu „Pokonać samotność – rozwój usług społecznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w Mieście Krośnie”.
Krok 3 – dostarczenie wypełnionych dokumentów do Biura projektu, tj. do Urzędu Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, pokój 214 czynnego w godzinach:
• poniedziałek: od 7.30 do 16.30
• wtorek - czwartek: od 7.30 do 15.30
• piątek: od 7.30 do 14.30
Dokumenty można składać:
• osobiście w Biurze projektu z możliwością uzyskania pomocy przy wypełnieniu wniosku,
• za pośrednictwem bliskiej osoby w Biurze projektu,
• za pośrednictwem pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania, po wcześniejszym zgłoszeniu telefonicznym zaistniałej potrzeby,
• drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Krosna, Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia, ul. Lwowska 28 a, 38-400 Krosno z dopiskiem TELEOPIEKA – rekrutacja.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta Krosna telefonicznie pod numerem tel.: 13 47 43 214 lub mailowo wysyłając pytania na adres e-mail: osika.krystyna@umkrosno.pl.