PRZESTRZEŃ

Krosno skontroluje reklamy. Za pomocą nowoczesnych technologii

Miasto zinwentaryzuje znajdujące się w przestrzeni miejskiej reklamy. Zrobi to specjalistyczna firma za pomocą nowoczesnych technologii. Dzięki temu będzie wiadomo, ile oraz jakiego typu nośniki i urządzenia reklamowe znajdują się w Krośnie, a także czy są one zgodne z założeniami przygotowywanej Uchwały Krajobrazowej.
Redakcja Portalu
Samochód, który w ten sposób sfotografuje i zeskanuje ulice Krosna, pojawi się w mieście już w kwietniu i maju
(smartfactor), (filer)

Kontroli i inwentaryzacji reklam w przestrzeni miejskiej dokona firma Smart Factor, która sfotografuje ulice miejskie w postaci panoram 360 stopni oraz zeskanuje laserem tablice i urządzenia reklamowe.

W wyniku pomiaru powstanie baza danych, która uwzględni takie informacje o reklamach, jak ich lokalizacja, powierzchnia, wymiary, rodzaj czy decyzje zezwalające na ich umieszczenie.

System potrafi rozpoznać kilkadziesiąt rodzajów nośników reklamowych
ZE STRONY SMART  FACTOR

Dzięki inwentaryzacji będzie wiadomo, jakie jest natężenie reklam w mieście pod względem liczebności oraz jakiego typu są to nośniki reklamowe. Technologia umożliwi także sprawdzenie, czy są one zgodne z ustalonymi wymogami.

Krosno zyska w ten sposób dostęp do aktualnej sytuacji w przestrzeni publicznej, który umożliwi skuteczne zarządzanie ładem krajobrazowym i wdrażanie zapisów Uchwały Krajobrazowej. Pisaliśmy o niej tutaj. Obecnie jest ona w przygotowaniu. Pod głosowanie radnych trafi prawdopodobnie pod koniec czerwca.

Rozpoznaje rodzaje reklam i ich rozmieszczenie w przestrzeni publicznej
ZE STRONY SMART  FACTOR

Za pośrednictwem oferowanych narzędzi oraz urządzeń będzie można przeglądać wirtualną przestrzeń miejską w postaci wizualizacji 3D. - Będą mogły ją wykorzystywać różne wydziały Urzędu Miasta także w innych celach, m.in. w kształtowaniu przestrzeni urbanistycznej, zieleni miejskiej czy monitorowaniu stanu dróg – mówi Marta Rymar, dyrektor Muzeum Rzemiosła w Krośnie i Miejski Konserwator Zabytków.

Pokaże również, które reklamy spełniają wymogi Uchwały Krajobrazowej
ZE STRONY SMART  FACTOR

Oprogramowanie na co dzień będzie wykorzystywane przez Miejskiego Konserwatora Zabytków do pracy przy obiektach zabytkowych z obszaru miasta. - Posłuży m.in. do rejestracji stanu zachowania zabytków, planowania działań remontowych w strefach chronionych czy rejestracji reklam na obiektach chronionych – dodaje Marta Rymar.

Natężenie reklam na danej ulicy
ZE STRONY SMART  FACTOR

Skanowanie ulic zostanie przeprowadzone w kwietniu i maju za pomocą mobilnego systemu mapowania. Jest to specjalny samochód, na którym jest zainstalowany zestaw wysokorozdzielczych kamer cyfrowych, pozwalających na wytworzenie panoramy 360 stopni oraz urządzenie do lokalizacji i skanery laserowe. Przypomina to trochę samochód, który tworzy usługę Google Street View.

Krosno otrzymało na ten cel grant w wysokości 50 tys. zł. Dofinansowanie pochodzi z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach konkursu „Giełda Miejskich Technologii”.

ZOBACZ W ARCHIWUM PORTALU: