Markety Lidl wszędzie wyglądają tak samo: parterowa zabudowa, wejście pod charakterystycznym daszkiem z logo Lidla. Budowane są przy trasach wjazdowych do miast, w ich pobliżu znajduje się dużo miejsc parkingowych. Tak też będzie w Krośnie.
Pawilon będzie miał 1200 m2 powierzchni handlowej (to mniej więcej tyle co "Albert" przy ul. Czajkowskiego). Główny dojazd do marketu zaprojektowany został z ul. Lwowskiej i bocznej Lwowskiej. Dodatkowy wyjazd wybudowany zostanie do ul. Bieszczadzkiej. Wokół marketu powstanie co najmniej sto kilkadziesiąt miejsc parkingowych - na koszt inwestora (kliknij tutaj, by zobaczyć infografikę nr 1).
Dotychczasowa ulica łącząca Lwowską boczną z Bieszczadzką zmieni swój kształt. Teraz przebiegała będzie za budynkiem marketu. Z powodu zamiany ziemi pod drogę, Lidl musiał zapłacić miastu 940 tysięcy zł. Kwota ta ma zostać przeznaczona na budowę ronda, które połączy ulicę Bohaterów Westerplatte z Lwowską boczną, a także na budowę przejazdu przez tory kolejowe (patrz infografika nr 2).
- Teren inwestycji Lidla określony jest w planie zagospodarowania przestrzennego miasta jako administracyjno-usługowy, to tzw. "Nowe Centrum Miasta". Dla ustalenia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, a także w celu wydania decyzji pozwolenia na budowę obiektu, nie wymagane było stanowisko Rady Miasta Krosna - poinformował nas Zbigniew Kasiński, Zastępca Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa Urzędu Miasta w Krośnie.
Co ciekawe, przygotowaniem inwestycji dla Lidla zajmowała się ta sama firma, która przygotowywała budowę stacji benzynowej Aral. To firma "Terra Casa" S.A. z Krakowa.
Nie wiadomo co dokładnie oferował będzie krośnieński Lidl. W ofercie sieci Lidla znajduje się bardzo szeroki asortyment towarów: od artykułów żywnościowych, poprzez odzież, po artykuły gospodarstwa domowego.
Przy opracowywaniu tej wiadomości okazało się, że Lidl nie udziela żadnych informacji prasie. - Kiedyś zadzwoniłem do centrali Lidla w Nekarsulm (Niemcy) i od czterech kolejnych rozmówczyń usłyszałem dokładnie to samo - nie udzielamy informacji prasie. Ta firma nie zatrudnia rzecznika prasowego, nie organizuje konferencji prasowych, nie informuje o swoich planach, wynikach itp. Dlaczego? Po prostu - zarząd sobie nie życzy - opowiada jeden z dziennikarzy magazynu branżowego "Detal Dzisiaj".
Centrala firmy Lidl w Polsce znajduje się w Poznaniu, gdzie zostało wybudowane supernowoczesne centrum dystrybucji tej sieci. Wiadomo, że Lidl buduje sieć marketów w całej Polsce. W chwili obecnej jest ich najprawdopodobniej 40, docelowo ma ich być 200. Lidl inwestuje przy głównych trasach wjazdowych do miast. Niemal w każdym mieście, gdzie otwierany jest market tej sieci, pojawiają się protesty i niezadowolenie części mieszkańców.
Ustaliliśmy jeszcze jedno. Sieć ta stosowała w Niemczech nieuczciwą konkurencję. W 2000 r. Federalny Urząd Antymonopolowy zakazał Lidlowi sprzedaży produktów żywnościowych poniżej ich rzeczywistej ceny nabycia, m.in.: mleka, mąki, masła, cukru oraz soku pomarańczowego. Niemiecki Urząd Antymonopolowy stwierdził: "Firma Lidl, która prowadzi działalność w sektorze sprzedaży dyskontowej, stwarza niesłuszne przeszkody grupie drobnych i średniej wielkości konkurentów, oferując [nie tylko okazjonalnie] towary poniżej rzeczywistej ceny ich nabycia. Firma Lidl nie przedstawiła merytorycznego uzasadnienia takich działań; takie uzasadnienie nie pojawia się również w toku postępowania prowadzonego przez Federalny Urząd Antymonopolowy".
Otwarcie pawilonu w Krośnie odbędzie się prawdopodobnie w czerwcu br.