INWESTYCJE

Latem ruszy remont ulicy Paderewskiego. Będzie ścieżka rowerowa i nowy most

Miasto przygotowuje się do rozbudowy ulicy Paderewskiego wraz z budową ścieżki rowerowej i nowego mostu nad potokiem Lubatówka. Na ten cel otrzymała rządowe dofinansowanie w kwocie ponad 2 mln zł. Z powodu inwestycji zostaną wycięte drzewa, które rosną przy tej ulicy, ale magistrat zapowiada nowe nasadzenia.
Redakcja Portalu
Ulica Paderewskiego to jedna z najbardziej malowniczych ulic Krosna
Damian Krzanowski

Ulica Paderewskiego jest jedną z najbardziej zielonych w Krośnie. Drzewa rosną po obu stronach drogi, tworząc malowniczą aleję. Już niedługo ten widok zniknie z miejskiej przestrzeni. Ulica Paderewskiego zostanie rozbudowana.

Przebudowany zostanie 300 m odcinek. W ramach inwestycji nie tylko powstanie nowa jezdnia, chodniki i ścieżka rowerowa, ale również zostanie zbudowany nowy most nad potokiem Lubatówka.

Ulica po rozbudowie będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 2,75 m, ścieżkę rowerową z kostki brukowej o szerokości 3 m oraz chodnik o szerokości 2 m.

Stary most zostanie rozebrany, w jego miejscu powstanie nowy z chodnikiem i ścieżką rowerową
DAMIAN KRZANOWSKI

Stary most zostanie rozebrany, na jego miejscu powstanie nowy o długości ok. 19 m i szerokości ok. 12 m, w tym jezdnia, chodnik i ścieżka rowerowa.

Niestety z powodu inwestycji zostaną wycięte wszystkie drzewa, które rosną po obu stronach tej ulicy. O tyle jest to przykre, że w Krośnie tereny zielone zajmują ok. 2% całości miasta – dane z Raportu o Stanie Miasta 2020.

W zamian zostaną zasadzone lipy o średnicy od 15 do 20 cm. - Nowe drzewa będą zlokalizowane w odległości minimum 0,5 m od chodnika i ścieżki rowerowej. Ta odległość będzie zmniejszona na początkowym odcinku inwestycji, po lewej stronie ulicy, ze względu na zabudowę. Wycinkę i nasadzenia uzgodniono z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków - informuje Joanna Sowa, rzecznik Urzędu Miasta.

JAK WYCIĘCIE DRZEW TŁUMACZY URZĄD MIASTA:
W miejscu wyciętych drzew zostaną nasadzone lipy
DAMIAN KRZANOWSKI

Wstępny termin rozpoczęcia prac to lipiec tego roku, a ich zakończenie to wrzesień 2023 roku. Koszt całej inwestycji to ponad 4 mln zł. Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg udało się uzyskać 50% dofinansowania, czyli niewiele ponad 2 mln zł. Magistrat zabezpieczył środki na ten cel w tegorocznym i przyszłym budżecie miasta.

Obecnie inwestycja jest na etapie postępowania przetargowego.