Portal wystartował oficjalnie 5 lutego 2002 r. Pierwsze lata jego funkcjonowania były trudne - brak powszechnego dostępu do Internetu oraz niechęć firm wobec reklam w sieci utrudniały rozwój tego medium.
Obecnie portal jest najpopularniejszym lokalnym medium. W ciągu miesiąca korzysta z niego ok. 60 tysięcy użytkowników, którzy generują ponad 300 tysięcy wizyt (niezależne badania według standardu gemiusTraffic). Liczby te stale wzrastają.
Do reklamy on-line przekonuje się coraz więcej firm. Każdy klient portalu otrzymuje dostęp do statystyk emisji reklam on-line. Dzięki temu reklamodawcy mogą kontrolować efektywność kampanii. Takich możliwości nie daje żadne inne medium, ani nośnik reklamy.
We wtorek (13.03) portal uruchomił własną agencję informacyjną. Jest to biuro redakcyjne, w którym będą zbierane i publikowane informacje o bieżących wydarzeniach w mieście. Agencja wyposażona jest w nowoczesne komputery, dwa niezależne łącza internetowe, urządzania multimedialne i sprzęt do komunikacji.
Dzięki powstaniu agencji informacyjnej powstały dwa nowe miejsca pracy. W portalu pracują dziennikarze znani z programów informacyjnych "Obiektyw" w telewizji kablowej - Aneta Kut i Damian Krzanowski.
Uroczystego przecięcia wstęgi do agencji dokonały trzy osoby: Tadeusz Gajewski - przedstawiciel społeczności internetowej, Piotr Przytocki - Prezydent Krosna oraz Adrian Krzanowski - założyciel i redaktor naczelny portalu. W uroczystości wzięli udział także inni zaproszeni goście.
- Wytrwałości, wielu pomysłów i coraz więcej czytelników - życzył portalowi Prezydent Krosna. - Dzięki portalowi można się czuć jak w Krośnie, będąc nawet daleko na wyjeździe - mówił Tadeusz Gajewski, jeden z najaktywniejszych użytkowników forum dyskusyjnego.
- Jeszcze kilka lat temu uznawano mnie za wariata, który porywa się z motyką na słońce - mówił Adrian Krzanowski. - Teraz to my jesteśmy liderami i zmieniamy oblicze lokalnych mediów, a inni się na nas wzorują. Wykorzystujemy nowe technologie i możliwości. Przyszłość portalu to większa multimedialność i interaktywność.
Portal znany jest już nie tylko wśród krośnian. W jednym z lutowych programów Internet24 w telewizji TVN24 zaprezentowano portal, tuż obok oficjalnej strony miasta. Krosno24.pl rozpoczyna też współpracę z ogólnopolskim portalem Interia.pl - wiadomości "produkowane" przez agencję informacyjną Krosno24.pl będą publikowane w serwisie Interii.
Według analiz ekonomicznych portalu z 2004 r. w 50-tysięcznym mieście może utrzymać się tylko jeden tego typu serwis.