ARCHIWUM 1999-2017

Za 20 tysięcy zł będziemy w telewizji

Krosno zaprezentowane zostanie w programie Telewizji Polskiej "Lato z Jedynką". Program "na żywo" emitowany będzie 18 sierpnia br. Miasto zapłaciło za to 20 tys. zł.
Redakcja Portalu
Kadr z programu "Lato z Jedynką" emitowanego z Sanoka 25 lipca br.

"Lato z Jedynką" to wakacyjny program TVP 1. Każdego dnia telewizja jedzie do innego miasta. Przedstawia w nim atrakcje turystyczne, inicjatywy obywatelskie, ciekawych ludzi, twórców związanych z regionem. Podczas całych wakacji TVP przedstawi ponad 40 miast i miejscowości.

Miasta nie są promowane za darmo. Oprócz tego, że widzowie płacą abonament, władze miasta muszą wyłożyć dodatkowe 20 tys. zł. To około 1/3 kosztów całej produkcji.

Urząd Miasta Krosna ma swój udział w wybraniu tematów, które wejdą do scenariusza programu, zaproponuje gości do udziału w programie, zatwierdzi ostateczną wersję scenariusza oraz pomoże w wyborze, przygotowaniu i zabezpieczeniu miejsca, z którego odbędzie się emisja.

- Jesteśmy w trakcie ustalania ostatecznego scenariusza programu - mówi Zygmunt Rysz, naczelnik Wydziału Promocji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta. - W programie będzie mowa m.in. o krośnieńskim szkle, o związkach Krosna z Węgrami i o lotnisku. Pokazane zostaną też dwie okoliczne miejscowości: Iwonicz Zdrój i Rymanów Zdrój - zdradza naczelnik.

Program emitowany będzie w TVP 1 i TV Polonia w dniu 18 sierpnia br. (czwartek) w trzech odsłonach:
- w godz. 6.30-8.00 (z przerwami),
- w godz. 10.50-11.15,
- oraz w godz. 16.25-16.45.
Daje to w sumie prawie 2 godziny programu rano i do południa, czyli w porze o najniższej oglądalności, i 20 minut popołudniu. Emisja odbędzie się w większości "na żywo", choć część materiału zostanie nagrana kilka dni wcześniej.

Cały materiał nakręcony w Krośnie Urząd Miasta będzie mógł w przyszłości wykorzystać w celach promocyjnych.

W naszym regionie "Lato z Jedynką" było już w Sanoku (25.07), a wkrótce (10.08) zawita też do Rzeszowa.

Program ma raczej niską oglądalność. Według badań TNS OBOP, w ubiegłym tygodniu programu nie oglądało nawet 3-4% wszystkich Polaków.

Tekst Adrian Krzanowski, fot. TVP