Już od pięciu lat Krośnieński Punkt Informacji Kulturalno-Turystycznej ogłasza konkurs na nową "KROSNOludkową" koszulkę. "KROSNOludkową", bo głównym założeniem konkursu jest wkomponowanie w grafikę wymyślonego kilka lat temu hasła "Kochajmy KROSNOludki". Wyniki tradycyjnie ogłaszane są w dniu, kiedy odbywa się Jarmark Krośnieński.
Konkurs w tym roku cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. - Napłynęła rekordowa liczba prac, tj. 132 projekty graficzne wykonane przez 69 autorów - informuje Dorota Piwka z Punktu Informacji Kulturalno-Turystycznej. - Dla porównania w ubiegłym roku zgłoszono 47 prac, a dwa lata wcześniej 71.
W konkursie wzięły w udział zarówno osoby dorosłe, jak i młodzież. Propozycje spłynęły nie tylko z Krosna i okolic, ale także z całej Polski, np. z Gdańska, Warszawy, Jawora, Bytomia.
Laureatem konkursu został Bartłomiej Belniak z Gorlic. Zwycięską koszulką została jedna z trzech nadesłanych przez niego propozycji. - Spodobało mi się hasło i chciałem się z nim zmierzyć - tłumaczy powód wzięcia udziału w konkursie laureat. - Chciałem, żeby na koszulce było mocno zaakcentowane Krosno z widokiem krasnala. Słowo Krosno jest dosyć krótkie, bez polskich ogonków, trudniejszych znaków. Dlatego pomyślałem, że może być fajną platformą do zrobienia główek krasnali. Tak zrodził się cały pomysł - wyjaśnia.
Bartłomiej Belniak w krośnieńskim konkursie wziął udział po raz pierwszy, choć grafiką zajmuje się zawodowo. Jest absolwentem Pomaturalnej Szkoły Reklamy w Katowicach oraz Wydziału Artystycznego WSP w Częstochowie. Współpracuje z prasą i wydawnictwami. Bierze udział w międzynarodowych, ogólnopolskich i regionalnych prezentacjach rysunku satyrycznego. Wielokrotnie był nagradzany. Za projekt "KROSNOludkowej" koszulki otrzymał nagrodę pieniężną, zaprojektowaną przez siebie koszulkę oraz pamiątkowy album Krosna.
Koszulkę z nowym wzorem można kupować przez cały rok w Punkcie Informacji Kulturalno-Turystycznej, ul. Rynek 5. Cena koszulki - 20 zł.