ARCHIWUM 1999-2017

W marcu zamykają most na Niepodległości

Od wycinki drzew i budowy brakującej kanalizacji rozpoczyna się długo zapowiadana modernizacja kolejnego ciągu komunikacyjnego w Krośnie: ulic Niepodległości i Korczyńskiej do granic miasta. W marcu zamknięty będzie most "korczyński". Prace będą kosztować około 20 mln złotych.
Redakcja Portalu
Nową nawierzchnię zyska ciąg ulic od granicy miasta z Korczyną, aż do jego centrum

Spore utrudnienia czekać będą kierowców chcących udać się na Zawodzie lub przejechać do Korczyny. Te najgorsze rozpoczną się jednak dopiero za nieco ponad miesiąc. Wiążą się z przebudową ulic: Lwowskiej (od wjazdu na ul. Betleja do skrzyżowania z ul. Niepodległości), Niepodległości (od skrzyżowania z ul. Lwowską do ul. Korczyńskiej) oraz Korczyńskiej (do granicy z Korczyną).

Prace przygotowawcze już się rozpoczynają. Wzdłuż wymienionych ulic zaznaczono drzewa przeznaczone do wycinki, a gdy tylko pozwoli pogoda ruszy budowa kanalizacji na ul. Korczyńskiej. Rozpocznie się też rozbiórka np. krawężników. - Na tym etapie nie przewidujemy większych utrudnień dla kierowców. Jeśli będzie potrzeba ograniczenia ruchu, będzie on odbywał się wahadłowo - informuje Ryszard Sokołowski, naczelnik Wydziału Drogownictwa Urzędu Miasta Krosna.

Te znaki informują, które drzewa zostaną wycięte w związku z remontem drogi

Główny etap prac zacznie się już w połowie marca. Wtedy zamknięty zostanie most na ul. Niepodległości. Przejdzie on kapitalny remont.

Wtedy też pojawią się poważne utrudnienia - ul. Niepodległości w rejonie mostu będzie zamknięta. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Żółkiewskiego i Korczyńskiej. Ta pierwsza, jak jeszcze kilka lat temu, będzie drogą z pierwszeństwem. O innych zmianach w pobliżu remontowanych odcinków będziemy informować na bieżąco.

Most na ul. Niepodległości jest w złym stanie technicznym, wymaga gruntownego remontu

Cały ciąg modernizowanych ulic nie zmieni się wizualnie, sytuacyjny układ dróg pozostanie bez zmian, zachowana będzie też szerokość jezdni. Na nowo ułożone będą chodniki i asfalt. - Wymieniona będzie nie tylko nawierzchnia, ale też cała konstrukcja jezdni łącznie z podbudową. Ta droga ma już ponad 20 lat, ciężki ruch samochodowy całkowicie ją zniszczył - tłumaczy Ryszard Sokołowski.

Pojawi się jednak kilka nowych rozwiązań:

Opracowanie przedstawiające skrzyżowanie ulic Lwowskiej i Niepodległości. Wybudowany zostanie dodatkowy pas ruchu dla skręcających w prawo. Na zdjęciu projektu: od lewej ul. Lwowska z prawoskrętem do ul. Niepodległości

- Skrzyżowanie ulic Lwowskiej i Niepodległości zostanie przebudowane, poszerzone o jeden pas ruchu. Powstanie prawoskręt dla skręcających w ul. Niepodległości. Zatoka autobusowa będzie przesunięta, przebudowa czeka też istniejącą wysepkę, będą przechodzić po niej piesi. Dodatkowo z ul. Niepodległości będzie można skręcić na parking obok bloków przy ul. Betleja. - Będzie to jednak tylko wjazd - podkreśla Ryszard Sokołowski. - Mieszkańcy sprzeciwili się, aby w tym miejscu był też wyjazd z parkingu, bo wtedy każdy jadący z Lwowskiej robiłby sobie skrót przez parking.

Bezpośrednio z ul. Niepodległości można będzie się dostać na parking przy ul. Betleja

- Sygnalizacja świetlna pojawi się na skrzyżowaniu ul. Niepodległości z Powstańców Warszawskich. - Zdajemy sobie sprawę, że takie rozwiązanie tamuje ruch na głównej drodze, ale trzeba umożliwić wyjazd kierowcom z Powstańców Warszawskich, stosując chociażby minimalne cykle sygnalizacji - mówi naczelnik. Wcześniej rozważano budowę ronda, jednak jest tam zbyt mało miejsca.

- Na skrzyżowaniu ul. Niepodległości, Żółkiewskiego i Korczyńskiej także wybudowana zostanie sygnalizacja świetlna.

- Wysepka znajdująca się na szczycie ul. Korczyńskiej, na łuku drogi zostanie przebudowana. W tym miejscu pojawi się nowy element - zgodnie z wymogami stawianymi przez konserwatora zabytków wybudowany zostanie murek, zabezpieczający skarpę pod kościołem św. Wojciecha przed osunięciem.

- Przebudowany zostanie węzeł ulic Korczyńska - Stapińskiego - wjazd do szpitala.

Nawierzchnia jezdni będzie wymieniona wraz z podbudową, czyli warstwami materiałów znajdującymi się pod asfaltem

Ponadto przebudowane zostaną istniejące zatoki autobusowe, zjazdy, urządzenia służące odwodnieniu drogi i oświetlenie uliczne.

Czasu na wykonanie tak wielu prac jest niewiele. Mają się one bowiem zakończyć we wrześniu tego roku.

Na tę inwestycję oszacowaną na ponad 20 mln zł miasto uzyskało dofinansowanie w wysokości blisko 14 mln zł.

(an), fot. Damian Krzanowski