Laur Konsumenta to największy i najbardziej rozpoznawalny projekt konsumencki. To ogólnopolski plebiscyt, którego celem jest wyłonienie najpopularniejszych produktów i marek. Przyznanie godła Złoty Laur jest wyrazem uznania kupujących oraz informacją dla producentów i dystrybutorów, po jakie produkty klienci sięgają najczęściej. Właśnie ogłoszono wyniki konkursu.
Krośnieńskie Huty Szkła zdobyły Złoty Laur w kategorii szkło stołowe. Kategoria ta pojawiła się po raz pierwszy w historii plebiscytu. - Produkty Krosna w opinii respondentów nie miały sobie równych. Ponad 70-procentowe poparcie konsumentów dla marki Krosno zdystansowało konkurencyjne firmy - mówi Aleksandra Sabik, brand manager Krosno SA. - Zwycięstwo Krosna dominującą liczbą głosów jest bezprecedensowe w historii plebiscytu i świadczy o sile marki obecnej na polskim rynku od niemal dziewięćdziesięciu lat.
Jak podkreśla Aleksandra Sabik, na sukces firmy składa się wieloletnie doświadczenie w branży szklarskiej oraz rygorystyczna i konsekwentna kontrola jakości: - Wyroby szklane Krosna odpowiadają najwyższym standardom w zakresie walorów estetycznych, funkcjonalności, użyteczności i bezpieczeństwa. Dzięki wdrożeniu nowej technologii formowania szkła, kieliszki są bardziej odporne na urazy mechaniczne i mogą być o wiele dłużej użytkowane.
Firma podejmuje także proekologiczne działania w zakresie produkcji. Wyroby szklane formowane w Krośnieńskich Hutach Szkła nie zawierają ołowiu i szkodliwych metali ciężkich i nadają się do wtórnego przetworzenia. Wprowadzone zostały UV - utwardzalne farby organiczne do zdobienia szkła, natomiast do pakowania stosowana jest tektura makulaturowa.
Krośnieńskie Huty Szkła Krosno S.A. zostały założone w 1923 r. i w trakcie wieloletniej działalności stały się synonimem polskiego szkła. W rozbudowanej ofercie firmy znajdują się ekskluzywne produkty ręcznie formowane oraz wysokiej jakości szkło stołowe i dekoracyjne. Pomimo trudnej sytuacji przedsiębiorstwa znajdującego się w stanie upadłości, każdego roku wdrażane są nowe projekty, które wytyczają trendy na rynku szkła stołowego. Przykładem takiego produktu są zdobione szklanki Deco-Line, bezsprzeczny bestseller tego lata. - Jesienią 2011 nastąpi inauguracja kolejnego innowacyjnego produktu - kieliszków do szampana z punktem musującym, który pozwala na długotrwałe podtrzymanie efektu musowania - zdradza Aleksandra Sabik.
Najpopularniejsze produkty Krosna to szklanki i kieliszki. Są znane w Polsce i na rynkach zagranicznych, w szczególności w Stanach Zjednoczonych, Australii, Holandii i Francji. Natomiast całość produkcji eksportowej Krośnieńskich Hut Szkła Krosno SA dociera do około 60 państw na całym świecie.