Projektem objęci zostali uczniowie klas III Technikum Nr 1 kształcący się w zawodach usługowych: technik ekonomista, technik handlowiec, technik obsługi turystycznej oraz technik spedytor. Każdy z uczniów skorzystał z 4-godzinnego indywidualnego doradztwa zawodowego, a później uczestniczył w 40-godzinnym kursie "Jak założyć własną firmę?".
Oprócz podstaw teoretycznych uczniowie mogli dowiedzieć się o praktycznych aspektach działania firm. Uczyli się obsługi programów takich jak Rewizor (system finansowo-księgowy), Subiekt (system sprzedaży) czy Gratyfikant (system kadrowo-płacowy) i zwiedzili też firmy: Zelmer w Rogoźnicy, Hotel Grand w Rzeszowie oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rzeszowie.
Projekt zakończył się nietypowym konkursem. Uczestnicy zostali podzieleni na 20 zespołów, które miały przygotować własne biznesplany. Najlepsze pomysły na firmę zostały nagrodzone.
Komisji konkursowej najbardziej spodobał się pomysł 4 uczennic, które postanowiły założyć naleśnikarnię "Pychotka". - Pomysł na biznes zrodził się z obserwacji innych miast - tam naleśnikarnie są bardzo popularne. Lokal miałby powstać przy ul. Kolejowej, gdzie życie toczy się od rana do późnych godzin wieczornych - opowiadali młodzi przedsiębiorcy, którzy musieli też zbadać rynek i ocenić konkurencję. Według założeń lokal miałby słynąć ze smacznych naleśników podawanych z różnymi dodatkami - mięsem i warzywami. Nie zabrakłoby również naleśników podawanych na słodko.
Kolejny zespół wymyślił aptekę, która wyróżniałaby się spośród innych sposobem dystrybucji produktów. Oprócz oferowania leków w samej aptece młodzi ludzie chcą też je sprzedawać przez Internet. - Leki przez internet można zamówić o dowolnej porze z domu. Mankamentem tej formy sprzedaży będzie brak kontaktu bezpośredniego z farmaceutą i możliwość rozmowy jedynie przez telefon. Trudnością może być także czytelność skanowanych recept - zauważają pomysłodawcy.
Inne uczennice wymyśliły z kolei klub fitness "Active Club". Uznały, że jest w Krośnie miejsce na jeszcze jeden tego typu obiekt. Wyliczyły, że w powiecie krośnieńskim mieszka ok. 111 tysięcy osób, z czego ok. 30% zamieszkuje Krosno. - W pierwszej kolejności oferta będzie skierowana do osób w wieku 16-34 lat, dla których wygląd odgrywa ważną rolę w życiu społecznym. Kolejną grupą docelową będą osoby w wieku 35-54 lat, dla których ważniejsze od wysportowanej sylwetki jest dobre samopoczucie związane ze zrelaksowanym organizmem oraz wypoczętym umysłem - przedstawiały swoje analizy.
Projekt realizowany przez szkołę podsumował Bronisław Baran, zastępca prezydenta Krosna: - Dobra szkoła to taka szkoła, w której można rozwijać swoje pasje, szlifować talenty. Ten projekt był kapitalny, bo uczniowie mogli zdobyć nowe kompetencje. I nie tyle dzięki tradycyjnym lekcjom, ale dzięki tym wszystkim działaniom i konkursowi. Ta szkoła ma świetną ofertę w pogłębianiu wiedzy biznesowej - ocenił.
Dyrektor ZSP 1 Andrzej Gregorczyk zakończył: - Nie rząd - z całym szacunkiem, nie prezydent - z całym szacunkiem, ale to Wy jesteście odpowiedzialni za swoje życie i powodzenie w życiu zawodowym i biznesie.
Całkowita wartość projektu wynosiła prawie 275 tysięcy zł. Środki pochodziły głównie z Europejskiego Funduszu Społecznego.