Nowe biuro PGE mieści się przy ulicy Podwale 16a, w budynku dawnego biura obsługi Telekomunikacji Polskiej. Punkt jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00. Obecnie klientów obsługuje pięciu pracowników.
Można w nim załatwić sprawy związane z zakupem prądu i gazu. Między innymi: zawierać i aktualizować umowy, uzyskiwać informacje dotyczące rachunków, rozwiązywać problemy związane z zakupem energii elektrycznej i gazu oraz zgłaszać interwencje. Nie można tylko płacić rachunków, bo w punkcie nie ma kas.
Do tej pory Krosno liczące ponad 40 tys. mieszkańców było jedynym dużym miastem Podkarpacia, które nie miało takiego punktu. Mieszkańcy miasta i okolic, żeby załatwić sprawy związane z PGE, musieli korzystać z biur obsługi w Sanoku lub Jaśle.
– Było to problematyczne szczególnie dla osób starszych i często wymagało spędzania długiego czasu w kolejkach – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót. – Nowy punkt jest dla seniorów sporym udogodnieniem ze względu na usytuowanie oraz zwiększenie bezpieczeństwa. Seniorzy bowiem często są narażeni na oszustwa nieuczciwych sprzedawców prądu i gazu.
Biuro obsługi PGE funkcjonowało wcześniej przy ulicy Hutniczej. Jego działalność zakończyła się 31 grudnia 2013 roku. Powodem zamknięcia były cięcia budżetowe w spółce.
To nie jedyna inwestycja spółki w Krośnie. W najbliższych tygodniach w mieście pojawi się też ogólnopolska filia Infolinii PGE. Będzie to call center, w którym pracę znajdzie - na początek - 10 osób.