PUNKT OBSŁUGI

Biuro obsługi klienta PGE wróciło do Krosna. Rachunków tu nie zapłacisz

Przez ostatnich 5 lat nie było w Krośnie miejsca, w którym klienci bezpośrednio załatwialiby sprawy związane z usługami Polskiej Grupy Energetycznej (PGE). Koncern otworzył takie biuro początkiem stycznia. Sprawiły to liczne postulaty mieszkańców miasta i okolic kierowane do zarządu spółki.
Redakcja Portalu
Kiedyś można było w tym miejscu załatwić sprawy związane z telefonią stacjonarną. Teraz z prądem i gazem
Damian Krzanowski

Nowe biuro PGE mieści się przy ulicy Podwale 16a, w budynku dawnego biura obsługi Telekomunikacji Polskiej. Punkt jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00. Obecnie klientów obsługuje pięciu pracowników.

Można w nim załatwić sprawy związane z zakupem prądu i gazu. Między innymi: zawierać i aktualizować umowy, uzyskiwać informacje dotyczące rachunków, rozwiązywać problemy związane z zakupem energii elektrycznej i gazu oraz zgłaszać interwencje. Nie można tylko płacić rachunków, bo w punkcie nie ma kas.

Biuro PGE powstało m.in. pod wpływem petycji, pod którą podpisało się wielu krośnian
damian krzanowski

Do tej pory Krosno liczące ponad 40 tys. mieszkańców było jedynym dużym miastem Podkarpacia, które nie miało takiego punktu. Mieszkańcy miasta i okolic, żeby załatwić sprawy związane z PGE, musieli korzystać z biur obsługi w Sanoku lub Jaśle.

– Było to problematyczne szczególnie dla osób starszych i często wymagało spędzania długiego czasu w kolejkach – mówi Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót. – Nowy punkt jest dla seniorów sporym udogodnieniem ze względu na usytuowanie oraz zwiększenie bezpieczeństwa. Seniorzy bowiem często są narażeni na oszustwa nieuczciwych sprzedawców prądu i gazu.

Biuro obsługi  PGE funkcjonowało wcześniej przy ulicy Hutniczej. Jego działalność zakończyła się 31 grudnia 2013 roku. Powodem zamknięcia były cięcia budżetowe w spółce.

To nie jedyna inwestycja spółki w Krośnie. W najbliższych tygodniach w mieście pojawi się też ogólnopolska filia Infolinii PGE. Będzie to call center, w którym pracę znajdzie - na początek - 10 osób.

Anna Twardy